  • 1. Data: 2011-07-09 09:54:08
    Temat: Odp: Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
    Od: BK <b...@g...com>

    Nie sa to osoby oddajace spoleczenstwu przysluge. To pozornie pozytywne dzialanie.

    Jednak oni nie szukaja nieuczciwych sprzedawcow i pozywaja ich za stosowanie
    jakis kruczkow w regulaminach.

    Oni szukaja sprzedawcy gapy, ktory ma w regulaminie klauzule zabroniona juz od
    dawna - niestety luka w procedurze jest taka, ze ta sama/taka sama klauzle
    mozna wpisac i 1 000 000 razy do rejestru.

    Po co wiec walczyc w jakis problematycznych kwestiach? Znajdujesz sklep, ktory
    nie aktualizowal regulaminu i wysylasz mu 2,3 czy 10 pozwoow o cos co juz
    jest wpisane. Sad niestety musi to procedowac i ponownie wpisac klauzle.

    Konsument nic nie zyskuje - bo w swietle prawa ta klauzla go nie wiazala, w
    razie sporu mialby wygrana w kieszeni.

    Co wiecej - konsument traci. Bo teraz w tej akcji do SOKiK trafilo ok 2500 pozwow. To
    tyle ile do niedawna wpadalo rocznie - a i tak na wyrok 1 instancji
    czekalo sie czasami rok-dwa.

    Teraz pewnie przyjdzie czekac 3 lata ;)

    Powodzenia wiec zycze, wszystkim faktycznie skrzywdzonym konsumentom, ktorzy
    maja powazna sprawe do zalatwienia w SOKiK ;) Powodzenia zycze wszystkim
    skrzywdzonym konsumentom, ktorych bierze w obrone UOKiK (odwolania od decyzji
    ida w tym samym sadzie;).

    Kolesie zarobia na frajerstwie sklepikarzy i skutecznie zablokuja jeden
    sad na 2/3 lata co pozbawi innych realnej ochrony ;)

    Inna sprawa, ze caly ten system ochrony konsumenta jest postawiony na glowie.

    Zamiast rejestru klauzul dozwolonych wystarczylaby konkurencja i sprawne sady.

  • 2. Data: 2011-07-09 09:55:53
    Temat: Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-09 11:54, BK pisze:
> [...]
    >
    > Zamiast rejestru klauzul dozwolonych wystarczylaby konkurencja i sprawne sady.

    No i popsułeś zabawę grupowym zrzędom. :(

    --
    spp

  • 3. Data: 2011-07-09 11:57:08
    Temat: Re: Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    2000goo.googlegroups.com...

    > Inna sprawa, ze caly ten system ochrony konsumenta jest postawiony na
    > glowie.
    > Zamiast rejestru klauzul dozwolonych wystarczylaby konkurencja i sprawne
    > sady.

    No włąśnie akurat nie, bowiem unormowania indywidualne mają pierwszeństwo
    przed ogólnymi przepisami prawa. Tak więc, jeśli facet w regulaminie
    wpisze, że rzecz wysyła za 100 lat, a konsument tego nie zauważy i zakupi
    przedmiot, to nie wygra tego w sądzie i rzecz dostaną jego prawnukowie -
    albo i nie.

    Dlatego w innym poście sugerowałem, by po prostu unikać zakupu w sklepach z
    rozbudowanymi osobnymi unormowaniami w formie regulaminów. A w szerszym
    wymiarze jednak te zasady ująć w jedną spójną i zrozumiałą ustawę, któa
    ograniczyłaby regumanotwórstwo sprzedajacych do naprawdę koniecznych do
    osobnego uregulowania aspektów.

  • 4. Data: 2011-07-09 12:48:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Sat, 09 Jul 2011 13:57:08 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Dlatego w innym poście sugerowałem, by po prostu unikać zakupu w
    > sklepach z rozbudowanymi osobnymi unormowaniami w formie regulaminów.

    Jak sobie zatem wyobrażasz zawarcie takiej umowy?

    Zresztą usługodawca usługi świadczonej drogą elektroniczną ma *obowiązek*
    ustalenia regulaminu (art. 8 UoŚUDE).

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 5. Data: 2011-07-09 13:19:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak sobie zatem wyobrażasz zawarcie takiej umowy?

    Szukam sklepu z normalnym krótkim i łatwym do zrozumienia regulaminem.

    > Zresztą usługodawca usługi świadczonej drogą elektroniczną ma *obowiązek*
    > ustalenia regulaminu (art. 8 UoŚUDE).

    Ale nie ma obowiazku komplikowania jego zapisów ponad sensowną konieczność.

  • 6. Data: 2011-07-10 13:46:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Sat, 09 Jul 2011 15:19:55 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Szukam sklepu z normalnym krótkim i łatwym do zrozumienia regulaminem.

    A, bo zrozumiałem, że postulujesz sytuację, by w ogóle sklep zrezygnował
    z regulaminu.

  • 7. Data: 2011-07-10 16:40:13
    Temat: Re: Odp: Hieny cmentarne - łowcy błędów
    Od: "KlauzuleNiedozwolone" <kontakt@WYTNIJ_TOklauzuleniedozwolone.pl>

    Niedługo pojawi się świetne narzędzie dla przedsiębiorców - inteligentna WYSZUKIWARKA
    NIEDOZWOLONYCH KLAUZUL w regulaminach i umowach.

    Zamiast płacenia prawnikowi albo spędzenia samemu 2 dni przy sprawdzaniu czy w
    regulaminie nie ma żadnej klauzuli niedozwolonej (jest ich już prawie 2 500)
    wyszukiwarka ta sprawdzi, czy mamy taką klauzulę w naszym regulaminie i pokaże gdzie
    ją mamy.

    Można się już zapisać na listę pierwszych DARMOWYCH użytkowników
    http://klauzuleniedozwolone.pl