  • 1. Data: 2011-07-08 13:18:51
    Temat: umowa telekomunikacyjna, a niedozwolone zapisy
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    sprawa wygląda tak, umowa na dostęp do internetu podpisana na czas
    określony, w tym wypadku rok
    umowa firma-firma

    w umowie jest zapis, że po zakończeniu przedłuża się na kolejny rok, chyba
    że abonent na miesiąc wcześniej ją wypowie, jest również zapis o tym że ten
    okres to minimalny okres świadczenia usługi i przerwanie go skutkuje
    obciążeniem abonenta "niedogodnością finansową" ;)

    no i teraz pytanie, z tego co słyszałem, takie sformułowanie umowy, jest
    niedozwolone, to znaczy ze umowa może przedłużyć się co najwyżej na czas
    nieokreślony, a jeśli już miałaby się przedłużać na czas określony, to
    usługodawca musi skutecznie powiadomić abonenta w odpowiednim czasie o takim
    fakcie

    z innego źródła słyszałem że owszem jest to prawda, tylko że to dotyczy osób
    prywatnych, a nie firm

    do czego zmierzam, firma ma podpisaną od kilku lat taką umowę, teraz
    chciałaby ją wypowiedzieć, bo nie dość że jest ona droga, to jeszcze gorsza
    od nowej oferty, pech chciał, że "przedłużenie" nastąpiło w kwietniu, a
    niedogodność finansowa, czyli wartość zniżki sprzed kilku lat razy ilość
    miesięcy do końca umowy, to ponad 10kpln

    która z powyższych informacji jest prawdziwa, czy i co można zrobić, aby
    umowę normalnie wypowiedzieć, jednocześnie nie będąc obciążonym chorymi
    karami?

  • 2. Data: 2011-07-08 13:25:39
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <iv703o$e15$1@news.task.gda.pl>, s...@t...pl says...>

    > no i teraz pytanie, z tego co s?ysza?em, takie sformu?owanie umowy, jest
    > niedozwolone, to znaczy ze umowa mo?e przed?u?y? si? co najwy?ej na czas
    > nieokre?lony, a je?li ju? mia?aby si? przed?u?a? na czas okre?lony, to
    > us?ugodawca musi skutecznie powiadomi? abonenta w odpowiednim czasie o takim
    > fakcie

    klauzule niedozwolone wystepuja tylko w obrocie konsument ->
    przedsiebiorca, przedsiebiorcy moga miedzy soba dogadac sie dowolnie jak
    im w duszy gra i jest to wiazace.

  • 3. Data: 2011-07-08 15:51:29
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.07.2011 15:18), szerszen wrote:
    [...]

> [...]
    >
    > która z powyższych informacji jest prawdziwa, czy i co można zrobić, aby
    > umowę normalnie wypowiedzieć, jednocześnie nie będąc obciążonym chorymi

    Wypowiedzieć na dzień taki a taki.

    Czyli, jeżeli umowa się przedłużyła od 1 kwietnia 2011 do 31 marca 2012,
    to napisać "wypowiadam umowę nr ..... ze skutkiem na dzień XXX", przy
    czym jakoś nabrałem wątpliwości, czy ten dzień XXX to powinien być 31
    marzec 2012 (czyli ostatni dzień umowy), czy 1 kwiecień 2012 (czyli
    następny dzień po wypowiedzianej umowie).

    p. m.

  • 4. Data: 2011-07-10 17:01:29
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-07-08 15:18, szerszen pisze:

> [...]
    >
    > która z powyższych informacji jest prawdziwa, czy i co można zrobić, aby
    > umowę normalnie wypowiedzieć, jednocześnie nie będąc obciążonym chorymi

    W zasadzie piszesz o dwóch sprawach. Klauzula niedozwolona - jak Ci już
    napisano - występuje jedynie w obrocie konsumenckim. Natomiast zniżka i
    jej zwrot w przypadku rozwiązania umowy jest regulowana Prawem
    telekomunikacyjnym.

    Napisz dokladniej, o jakiej "zniżce" mówi ta umowa.

  • 5. Data: 2011-07-11 06:45:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:ivclqi$g84$...@n...onet.pl...

    > Napisz dokladniej, o jakiej "zniżce" mówi ta umowa.

    mowa jest o rabacie na abonament, czyli dajmy na to te 4 lata temu kosztował
    2500, ale firma podpisując umowę udzieliła rabatu na 1100 i firma płaciła
    1400, no i płaci tak do tej pory, mimo iż usługa obecnie na rynku warta jest
    pewnie ze 700, ale przy rozwiązaniu umowy, ten rabat liczą sobie razy ilość
    miesięcy do kwietnia i tyle by chcieli za rozwiązanie umowy

  • 6. Data: 2011-07-11 06:56:27
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-07-11 08:45, szerszen pisze:

> [...]
    > na rynku warta jest pewnie ze 700, ale przy rozwiązaniu umowy, ten rabat
    > liczą sobie razy ilość miesięcy do kwietnia i tyle by chcieli za

    Ile *teraz* ten abonament kosztuje u nich w cenniku?

  • 7. Data: 2011-07-11 09:31:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:ive6o3$vji$...@n...onet.pl...

    > Ile *teraz* ten abonament kosztuje u nich w cenniku?

    trudno powiedzieć, bo oczywiście na stronie nie maja cennika, ale przy
    przenoszeniu łącza bez zająknięcia z 4 mega zrobili 10

  • 8. Data: 2011-07-11 10:00:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:
> [...]
    > tym że ten okres to minimalny okres świadczenia usługi i przerwanie go
    > skutkuje obciążeniem abonenta "niedogodnością finansową" ;)

    Hmm - jak dla mnie trochę dziwne, jak można wypowiadać umowę, która się
    kończy - umowa jest na rok z mozliwościa przedłużenia. Więc chyba nie
    należy jej wypowiadać, a przedstawić oświadczenie woli o nieprzedłużaniu
    umowy. Choć może w kontaktach firma-firma wygląda to inaczej...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2011-07-11 12:14:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Wypowiedzieć na dzień taki a taki.

    ja wiem jak ją wypowiedzieć, czy też nie przedłużać, w odpowiednim terminie,
    pytanie co zrobić, aby ją wypowiedzieć w środku roku, bez konsekwencji
    finansowych ;)

  • 10. Data: 2011-07-11 12:23:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11.07.2011 14:14), szerszen wrote:

> [...]
    >
    > ja wiem jak ją wypowiedzieć, czy też nie przedłużać, w odpowiednim
    > terminie, pytanie co zrobić, aby ją wypowiedzieć w środku roku, bez

    No to mówię, wypowiedzieć ze skutkiem na dzień taki a taki/powiadomić ze