    From: "SHP" <s...@o...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Platny przedlad gwarancyjny
    Date: Sun, 21 Sep 2003 16:48:23 +0200

    Użytkownik Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:bkjnuu$s1d$...@a...news.tpi.pl...

    > Jakis czas temu kupilem rower f-my Giant.

    A ja firmy Author :P

    > Jednym z warunkow gwarancji jest zgloszenie sie w ciagu miesiaca do
    >serwisu w celu przeprowadzenia przegladu gwarancyjnego.

    Ja w gwarancji mam tak: Rower do przegladu nalezy oddac w 12-14 tygodni od
    daty zakupu, ale nie pózniej niz po przejechaniu ok. 500km (oddalem po
    niecalych 2 tygodniach :P). Pierwszy przeglad byl bezplatny, w zasadzie to
    tylko nakretka od kiery mi sie poluzowala (moglem dokrecic sam, ale mysle:
    jest gwarancja, niech robia :)). Nic nie zaplacilem. Nie dawno bylem w
    serwisie po raz drugi. Gosc kazal mi dac ksiazeczke gwarancyjna (w miedzy
    czasie powiedzialem mu, co, gdzie, jest nie tak, jak powinno byc). Zaczal
    dlubac przy rowerze, dokrecal pedaly, naciagal linki, "centrowal" kola,
    smarkal na lancuch. Czekalem w sklepie chyba z 2 godziny. Nagle gosciu mówi
    do mnie, ze przednia klamkomanetka bedzie do wymiany. Pytam sie "jak to?
    przeciez dziala dobrze", podchodze, wciskam i szoking: gosciu zepsul mój
    osprzet :). Mówie, ze dzialala dobrze, jak tu przyjechalem. Gosc zawolal
    innego serwisanta, lepszego fachmana, bo przywrócil mi manetke do stanu
    uzywalnosci, ale ten mówi:
    -Kolejnym razem trzeba bedzie ja wymienic na nowa
    -Chwilowo nie mam kasy
    -Ile przejechales kilometrów?
    -No.. 1400
    -A kiedy byl kupiony rower?
    -W lipcu.
    -Heh?
    -A duzo to? Normalne uzytkowanie
    -Nalezysz do 5% klientów, którzy tyle jezdza na rowerach.W kazdym razie
    przeglad jest juz platny, bo nieplatny jest tylko do 500km.
    -Kurcze, ale ja nie mam kasy
    -Hmmm (chwila zastanowienia), teraz bedzie jeszcze za friko, tylko pamietaj,
    ze kolejnym razem trzeba miec kase.
    -Ale przeciez na gwarancji nic nie bylo, ze trzeba placic.
    -Samochody tez sa na gwarancji, a przeglady sa platne. A w ksiazeczce jest
    wszystko napisane, tylko trzeba dobrze przeczytac.

    Wzialem rower, podziekowalem i z ulga odjechalem. Przyjechalem do domu,
    pierwsze, co powiedzialem, to to, ze mam gdzies taka gwarancje. Manetke
    gosciu mi prawie zepsul, hamulców w ogóle nie moglem nacisnac, na kierownicy
    mialem luzy. W niespelna godzine sam doprowadzilem rower do stanu
    uzywalnosci, bo grzebanie w bebechach nie sprawia mi wiekszych problemów.
    Gdybym wiedzial, ze musze dodatkowo bulic, w ogóle nie jechalbym do serwisu.
    Sam sobie zagwarantuje dobra sprawnosc roweru.
    Najwyzej w serwisie kupie tylko czesci.

    POzdro
    Tomek