    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: PILNE!: Wyplata renty przez ZUS (dlugie)
    Date: Fri, 6 Dec 2002 02:28:16 +0100

    Użytkownik Pawel Grotowski <b...@a...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:asoobr$rq1$...@n...tpi.pl...
    > Jak to jest w prawie, ze ode mnie czyli syna jest wymagany sadowy
    > nakaz kuratorski nad ojcem z tytulu calkowitego ubezwlasnowolnienia, a
    > pracownikowi ZUS wystarczy dokument przyslany przez zaklad z podpisem
    > ojca, ktory jego podpisem nie jest.

    prosze nie mylić pojęć ...kurator jest dla częściowo ubezwłasnowolnionego
    lub dla nieporadnego
    opiekun jest dla całkowicie ubezwłasnowolnionego

    jeśli ojciec podpisał o pobieraniu w banku przez Pana pieniazków to mogła
    wyniknąć tylko sytuacja ,ze własnie zakł. poinformował ZUS o przebywaniu i
    jakiś dokument dostarczył podpisany przez ojca ,który może był faktycznie
    podpisany przez kogoś innego lub tez w przez samego podopiecznego...

    > I jeszcze jedna wazna informacja. ZUS przekazal _cala_ rente, a o ile
    > mi wiadomo, mogl najwyzej przekazac 70%, bo tyle placi sie za zaklad.

    w dokumencie jaki skierowano do ZUS mogli poinformowac o całości renty

    > Tak wiec, dalej jestem przy tym, aby skierowac sprawe do prokuratury
    > przeciwko ZUS z artykulu 231 paragraf 1 kodeksu karnego.

    tego nikt Panu nie zabroni ...ale wyjaśniłabym na początek pare kwestii czy
    na pewno jest tak jak Pan to opisuje ...może sprawa miała inny przebieg ...

    Sandra