  • 1. Data: 2002-09-06 19:22:21
    Temat: Ogromne alimenty !!!
    Od: "Andrzej Nowak" <a...@w...pl>

    Witam. Jestem całkiem nowiutki na tej grupie.

    Moje pytanie brzmi - czy można zabrać człowiekowi na poczet alimentów więcej
    pieniędzy niż oficjalnie zarabia ? Doczytałem się że max to 3/5 zarobków.
    Mój nowy znajomy twierdzi, iż pomimo jest bezrobotny od 6 miesięcy ( chyba
    bierze teraz ostatni zasiłek ) ściąga się od nego pieniądze na poczet
    alimentów tak jakby jeszcze pracował. I w dodatku nikogo w urzędach to nie
    interesuje. Szczęście w tym że dorabia jako stróż ale to mu nie wystarcza.
    Musi brać od ojca co miesiąc dodatkowe 200 zł z renty. Dodatkowo straszą go
    komornikiem, stwierdzając ze zabiorą mu fiata 126p i wszystko co znajdą
    wartościowego w domu.

    Z tego co wiem płaci alimenty na trójkę dzieci.
    Pomóżcie proszę jemu, mi doradzając.

    Z góry wielkie dzięki....

  • 2. Data: 2002-09-06 19:32:10
    Temat: Re: Ogromne alimenty !!!
    Od: "DarkDaro" <D...@e...pl>

    > Moje pytanie brzmi - czy można zabrać człowiekowi na poczet alimentów
    więcej
    > pieniędzy niż oficjalnie zarabia ?

    Można ponieważ alimenty sąd zasądza badając możliwości a nie tylko zarobki.
    powinien złożyć wniosek o zmniejszenie. Sąd zbada jeszcze raz możliwości
    alimentacji i ustali je ponownie. Brane są też albo przede wszystkim
    potrzeby dzieci. Jeżeli rodzic nie jest w stanie ich zaspokoić to wypłacane
    są z funduszu alimentacyjnego. Niedawno myślałem, że można za to siedzieć
    ale grupowicze bieglejsi w praktyce prawnej wyprowadzili mnie z błędu. Sporo
    było na ten temat na grupie - zalecam archiwum. Niekiedy rozumowanie jest
    takie: jak płaci to może a jak może to niech płaci. Przykre.
    DD

  • 3. Data: 2002-09-06 19:44:23
    Od: "Andrzej Nowak" <a...@w...pl>

    A no.
    Dzięki wielkie. Na pewno się chłopak nie ucieszy. Tylko tak się zastanawiam
    po cholere te przepisy o granicach skoro sąd zarządza co chce i jak chce.

    Wielkie dzięki.
    Z tego co widze to najkulturalniejsza grupa z tych jakie znam.
    Bardzo przyjemna.

  • 4. Data: 2002-09-06 20:04:46
    Temat: Odp: Ogromne alimenty !!!
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Andrzej Nowak <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:alb0g9$lc1$...@n...tpi.pl...
    > A no.
    > Dzięki wielkie. Na pewno się chłopak nie ucieszy. Tylko tak się
    zastanawiam
    > po cholere te przepisy o granicach skoro sąd zarządza co chce i jak chce.

    wcale nie tak do konca co chce i jak chce przedmówca dobrze poinformowal w
    tym przypadku wskazane jest wniesienie pozwu o zmiane zasadzanych alimentow
    na niższe i wykazania dokładnie sytuacji jaka w tej chwili ma zobowiazany do
    alimentacji...mysle, ze to pomoże mu obniżyc kwote ...
    Sandra

  • 5. Data: 2002-09-06 21:34:16
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    do
    > alimentacji...mysle, ze to pomoże mu obniżyc kwote ...

    A moje przewrotne pytanie brzmi: ile płaci tych alimentów na 3 dzieci
    żonie? Jeśli sąd zmniejszy mu nawet tą sumę to zapewne jego dzieci się
    ucieszą. Podobno alimenty są uzależnione od potrzeb dzieci. Skoro ma ich
    troje to niech tak robi, by na nie wspólnie z byłą żoną zarobić. Bo jak on
    da mniej to za co mają żyć te dzieci?

    Wiewióra

  • 6. Data: 2002-09-06 21:37:46
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    (..)
    > Bo jak on
    > da mniej to za co mają żyć te dzieci?

    Przed momentem był wspominany niejaki fundusz alimentacyjny :-)

    Pix

  • 7. Data: 2002-09-06 21:42:08
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Wiewióra <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:alb7dn$dlo$...@s...futuro.pl...
> [...]
    > troje to niech tak robi, by na nie wspólnie z byłą żoną zarobić. Bo jak on

    I byłabym za ale musze też uwzględniać sytuację jaka jest na rynku pracy...
    stąd moja odpowiedź...

    Sandra

  • 8. Data: 2002-09-06 23:04:45
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > dyskusyjnych napisał:alb7dn$dlo$...@s...futuro.pl...
    >
    > I byłabym za ale musze też uwzględniać sytuację jaka jest na rynku

    Sytuacja na rynku pracy jest taka, że duża część dochodów np.byłych ojców
    pochodzi z pracy "na czarno" a alimenty są naliczane z dochodów
    udokumentowanych.
    Moja koleżanka, nauczycielka, wychowuje 2 dzieci a mąż jako lek.weterynarii
    wykazuje śmieszne dochody i płaci jej grosze. Dziewczyna nie może związać
    końca z końcem a facet wrócił z 3-tygodniowych wczasów w Chorwacji i kupił
    mieszkanie.
    To dobrze, że niektóre sądy zasądzają alimenty wg potrzeb dzieci a nie
    zarobków /często nieprawdziwych/ ich rodziców. A świadczenia z funduszu
    alimentacyjnego to nie są przypadkiem jakieś śmieszne pieniądze, skoro to
    chyba ZUS wypłaca?
    Powtórzę jeszcze raz moją opinię: jeśli ktoś ma trójkę dzieci to powinien
    tak pracować by na te dzieci zarobić. Jeśli nie może legalnie to niech
    dorabia na czarno a takiej pracy nigdzie nie brakuje.

    Wiewióra.

  • 9. Data: 2002-09-06 23:25:23
    Od: "Gacek" <G...@i...pl>

    "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    > Sytuacja na rynku pracy jest taka, że duża część dochodów np.byłych ojców
    > pochodzi z pracy "na czarno" a alimenty są naliczane z dochodów
    > udokumentowanych.
    A czy sad moze zakladac, ze kazdy majacy udokumentowane smieszne dochody
    pracuje na czarno ?
    W interesie drugiej strony jest wykazanie ze tak jest faktycznie.

> [...]
    > końca z końcem a facet wrócił z 3-tygodniowych wczasów w Chorwacji i kupił
    No to powinno byc jej latwiej wykazac, ze strona posiada znaczny majatek (o
    ile to mieszkanie to nie nora). Posiadanie przez osobe zobowiazana do
    alimentacji znacznego majatku (pomimo smiesznych dochodow) ma/moze miec duzy
    wplyw na wysokosc zasadzonych alimentow. Poza tym taki zagraniczny wyjazd
    tez moze byc podniesiony jako zarzut w sadzie - o ile wtedy strona nie
    wykaze ze byl to np. wyjazd sluzbowy to mozna wnioskowac ze zyje ponad stan
    tzn. zyje na poziomie znacznie wyzszym niz to wykazuje badz dysponuje
    znacznym majtekiem.

    > To dobrze, że niektóre sądy zasądzają alimenty wg potrzeb dzieci a nie
    > zarobków /często nieprawdziwych/ ich rodziców.
    Otoz chyba nie powinien. W jednym z uzasadnien wyrokow przeczytalem "(...)
    alimentacja nie moze rownoczesnie niszczyc osoby do niej zobowiazanej".
    Czytajac niektore posty dotyczace alimentacji czasem faktycznie okazuje sie
    ze jest inaczej.
    Tak czy inaczej alimenty nie powinny spychac ich platnika na margines
    spoleczny i wpedzac w ubostwo.

    > A świadczenia z funduszu
    > alimentacyjnego to nie są przypadkiem jakieś śmieszne pieniądze, skoro to
    > chyba ZUS wypłaca?
    Zalozmy (pewnie sie myle), ze w pewnych kwotach po spelnieniu odpowiednich
    warunkow ZUS wyplaca pelna kwote.
    Jesli 3/5 dochodow pozwanego to np. 300zl to nijak sie ta kwota ma do
    potrzeb 3 dzieci (w jakimkolwiek wieku by nie byly). Wiec wedlug mnie
    niezlym dla dzieci rozwiazaniem jest gdy sa zasadza powiedzmy 800zl, kwota
    jest niesciagalna wiec wyplaca ja fundusz. Moze taka byla intencja sadu ?
    Zastanawiam sie czy to mozliwe.

    > Powtórzę jeszcze raz moją opinię: jeśli ktoś ma trójkę dzieci to powinien
    > tak pracować by na te dzieci zarobić. Jeśli nie może legalnie to niech
    > dorabia na czarno a takiej pracy nigdzie nie brakuje.
    Nie moge sie z Toba niezgodzic, ale moge podyskutowac. Ambicja ojca moze byc
    (obowiazkiem znaczy) zapewnic odpowiednie warunki zycia swoim dzieciom - bez
    wzgledu na sytuacje z byla zona (powodka). Ale jesli ktos rownoczenie ma
    ambicje pracowac legalnie i jest czlowiekiem jak najbardziej uczciwym to nie
    nalezy go wysylac do nielegalnej pracy.
    Czy wyobrazasz sobie sytuacje w ktorej sad nakazuje komus pracowac
    nielegalnie zeby utrzymac dzieci ? Dlaczego wiec Ty to doradzasz ? Rownie
    dobrze moglabys napisac - "nie kradnie, ale dzieci maja miec wszystkiego pod
    dostatkiem".

    --
    Pozdrawiam serdecznie - Gacek
    (odpowiadajac na priv usun cyfry z adresu)

  • 10. Data: 2002-09-07 08:35:24
    Od: "DarkDaro" <D...@e...pl>

    Jeśli nie może legalnie to niech
    > dorabia na czarno a takiej pracy nigdzie nie brakuje.

    Mieszkam w Warszawie i nic nie mogę znaleźć. Gdzie tak można zarobić?
    DD