    From: "Gacek" <G...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ogromne alimenty !!!
    Date: Sat, 7 Sep 2002 01:25:23 +0200

    "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    news:albcnc$hd8$1@szmaragd.futuro.pl...
    > Sytuacja na rynku pracy jest taka, że duża część dochodów np.byłych ojców
    > pochodzi z pracy "na czarno" a alimenty są naliczane z dochodów
    > udokumentowanych.
    A czy sad moze zakladac, ze kazdy majacy udokumentowane smieszne dochody
    pracuje na czarno ?
    W interesie drugiej strony jest wykazanie ze tak jest faktycznie.

    > Moja koleżanka, nauczycielka, wychowuje 2 dzieci a mąż jako
    lek.weterynarii
    > wykazuje śmieszne dochody i płaci jej grosze. Dziewczyna nie może związać
    > końca z końcem a facet wrócił z 3-tygodniowych wczasów w Chorwacji i kupił
    > mieszkanie.
    No to powinno byc jej latwiej wykazac, ze strona posiada znaczny majatek (o
    ile to mieszkanie to nie nora). Posiadanie przez osobe zobowiazana do
    alimentacji znacznego majatku (pomimo smiesznych dochodow) ma/moze miec duzy
    wplyw na wysokosc zasadzonych alimentow. Poza tym taki zagraniczny wyjazd
    tez moze byc podniesiony jako zarzut w sadzie - o ile wtedy strona nie
    wykaze ze byl to np. wyjazd sluzbowy to mozna wnioskowac ze zyje ponad stan
    tzn. zyje na poziomie znacznie wyzszym niz to wykazuje badz dysponuje
    znacznym majtekiem.

    > To dobrze, że niektóre sądy zasądzają alimenty wg potrzeb dzieci a nie
    > zarobków /często nieprawdziwych/ ich rodziców.
    Otoz chyba nie powinien. W jednym z uzasadnien wyrokow przeczytalem "(...)
    alimentacja nie moze rownoczesnie niszczyc osoby do niej zobowiazanej".
    Czytajac niektore posty dotyczace alimentacji czasem faktycznie okazuje sie
    ze jest inaczej.
    Tak czy inaczej alimenty nie powinny spychac ich platnika na margines
    spoleczny i wpedzac w ubostwo.

    > A świadczenia z funduszu
    > alimentacyjnego to nie są przypadkiem jakieś śmieszne pieniądze, skoro to
    > chyba ZUS wypłaca?
    Zalozmy (pewnie sie myle), ze w pewnych kwotach po spelnieniu odpowiednich
    warunkow ZUS wyplaca pelna kwote.
    Jesli 3/5 dochodow pozwanego to np. 300zl to nijak sie ta kwota ma do
    potrzeb 3 dzieci (w jakimkolwiek wieku by nie byly). Wiec wedlug mnie
    niezlym dla dzieci rozwiazaniem jest gdy sa zasadza powiedzmy 800zl, kwota
    jest niesciagalna wiec wyplaca ja fundusz. Moze taka byla intencja sadu ?
    Zastanawiam sie czy to mozliwe.

    > Powtórzę jeszcze raz moją opinię: jeśli ktoś ma trójkę dzieci to powinien
    > tak pracować by na te dzieci zarobić. Jeśli nie może legalnie to niech
    > dorabia na czarno a takiej pracy nigdzie nie brakuje.
    Nie moge sie z Toba niezgodzic, ale moge podyskutowac. Ambicja ojca moze byc
    (obowiazkiem znaczy) zapewnic odpowiednie warunki zycia swoim dzieciom - bez
    wzgledu na sytuacje z byla zona (powodka). Ale jesli ktos rownoczenie ma
    ambicje pracowac legalnie i jest czlowiekiem jak najbardziej uczciwym to nie
    nalezy go wysylac do nielegalnej pracy.
    Czy wyobrazasz sobie sytuacje w ktorej sad nakazuje komus pracowac
    nielegalnie zeby utrzymac dzieci ? Dlaczego wiec Ty to doradzasz ? Rownie
    dobrze moglabys napisac - "nie kradnie, ale dzieci maja miec wszystkiego pod
    dostatkiem".

    --
    Pozdrawiam serdecznie - Gacek
    (odpowiadajac na priv usun cyfry z adresu)