  • 11. Data: 2003-02-20 12:02:49
    Temat: Re: Długi męża. Co robić ?
    Od: " Anetazy" <a...@N...gazeta.pl>

    Jan Kalina <k...@f...polbox.pl> napisał(a):

    > Jeżeli posiadacie wspólną nieruchomość, lokal (mąż
    > ma prawo do lokalu w którym mieszkasz), działalność gospodarczą
    > sugeruję sądowe zniesienie wspólności majątkowej
    > lub też separację bądź rozwód. Na gruncie prawa; obydwie
    > czynności prowadzą do uznania rozdzielności majątkowej,
    > a także _mogą_ prowadzić (wniosek) do podziału
    > majątku wspólnego.

    Nie posiadam żadnego majątku wspólnego z mężem.
    Czy długi, o których nie wiedziałam są takim majątkiem wspólnym?

    Pozdrawiam
    Anetazy

  • 12. Data: 2003-02-20 12:07:56
    Od: " Anetazy" <a...@N...gazeta.pl>

    > mała dlatego, że firma windykacyjna (profesionaliści) zrobi wszystko,
    > aby odzyskać pieniądze - problem w tym, że wspólne pożycie
    > ustało zaledwie kilka miesięcy temu i na pewno wierzyciele
    > będą starali się przekonać sąd, że małżonka doskonale wiedziała
    > o poczynaniach męża i ich rozwód służy jedynie obejściu prawa.
    > trzeba szykować się na długą i zaciętą walkę.

    Na razie tylko jedna firma upomina się o swoje pieniądze. Pozostałe długi są
    jakby w zawieszeniu.
    Czy jeśli po rozwodzie będę miała rozdzielność majątkową i dopiero wtedy
    wierzyciele się ujawnią, to również będę musiała spłacać te wierzytelności ?

    Pozdrawiam
    Anetazy

  • 13. Data: 2003-02-20 12:11:32
    Temat: Re: Odp: Długi męża. Co robić ?
    Od: " Anetazy" <a...@N...gazeta.pl>

    Sandra <d...@w...pl> napisał(a):

    > tylko zniesienie wspólności majątkowej z datą wsteczną jednak względem US i
    > ZUS też to nic nie da...

    O ile wiem żadnych zobowiązań wobec US nie ma, są jedynie te debety i nie
    zapłacone składki ZUS.
    Jak przeprowadzić zniesienie wspólności majątkowej z datą wsteczną ?

    pozdrawiam
    Anetazy

  • 14. Data: 2003-02-20 13:07:32
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    <a...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Jan Kalina <k...@f...polbox.pl> napisał(a):
    > >
    > Nie posiadam żadnego majątku wspólnego z mężem.

    :-) Wszystko, co nabyłaś w trakcie trwania małżeństwa ( dorobek ) jest
    majątkiem wspólnym art.32 Kro. Domniemanie jest takie, że macie w nim
    udziały po połowie art. 43kro.

    > Czy długi, o których nie wiedziałam są takim majątkiem wspólnym?

    Długi nie sa majątkiem, a wręcz przeciwnie :-) Majątek to, dla uproszczenia
    prawa majątkowe, czyli aktywa. Dług to zobowiażanie, czyli pasywa.

    Depi.

  • 15. Data: 2003-02-20 13:10:56
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Jan Kalina" <k...@f...polbox.pl> wrote in message

    > bohater narodowy: pan Marian Zagórny, ocalił
    > w ten sposób cały swój zadłużony na kilkaset tys. złotych
    > majątek.

    No mówiłem, że w wyjątkowych przypadkach. Kolejny bohater ludu , ob. Lepper
    też biega wolny, choc powinien siedzieć i smieje sie w twarz wymiarowi.
    Swoją drogą ciekawa sprawa z tym Zagórnym. Można gdzieś o tym poczytać?....

    Depi.

  • 16. Data: 2003-02-20 13:11:27
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > Nawet jeśli nie miałam o nich pojęcia ?

    Ehe.

    Depi.

  • 17. Data: 2003-02-20 19:12:41
    Od: "Sylwek" <s...@p...onet.pl>

    Tako rzecze "Jan Kalina"

    | bohater narodowy: pan Marian Zagórny, ocalił
    | w ten sposób cały swój zadłużony na kilkaset tys. złotych
    | majątek.

    A o co chodzi z tym Zagórnym ?

    pozdr
    Sylwek

  • 18. Data: 2003-02-20 20:48:54
    Temat: Odp: Odp: Długi męża. Co robić ?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Anetazy <a...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b32glk$p0$...@i...gazeta.pl...
    > Sandra <d...@w...pl> napisał(a):

    > O ile wiem żadnych zobowiązań wobec US nie ma, są jedynie te debety i nie
    > zapłacone składki ZUS.
    > Jak przeprowadzić zniesienie wspólności majątkowej z datą wsteczną ?

    złożyc do sądu rodzinnego pozew w 2 egz. /3 na potwierdzenie/ i wykazać
    datę wsteczną ...każde z małżonków w czasie trwania może wnosic o zniesienie
    wspólności ustawowej jak i umownej / art.52 § 1 k.r.o z ważnych powodów a
    tu przez ważne powody należy rozumieć taką sytuacje ,która powoduje ,że
    dalsze trwanie wspólności narusza interes majątkowy małżonków i zagraża
    dobru rodziny np. trwonienie majątku na skutek hulaszczego trybu
    życia,alkoholizmu,rażącej niegospodarności ,ważnym powodem może być też
    separacja faktyczna uniemożliwiająca im współdziałania w zarządzie majątkiem
    / tu mam na myśli np. osobne zamieszkiwanie od jakiegoś czasu / a też i
    orzeczona sądownie ....
    Wspólność majątkowa ustaje z dniem oznaczonym w wyroku art.52§ 2 ...moze
    zostać własnie też zniesiona z datą wsteczną ,nie może to być data
    wcześniejsza niż chwila powstania ważnych powodów uzasadniających
    zniesienie...
    Takie zniesienie może być dokonane w sytuacjach wyjątkowych z uwagi na
    wierzycieli jak już wcześniej pisałam ...
    pozew o zniesienie wspólnośći składa sie do sadu rodzinnego ,w którego
    okręgu małżonkowie mieli ostatnie wspólne zamieszkanie ,jeżeli choc jedno z
    nich dalej tam przebywa w innym przypadku sądem właściwym będzie sąd
    miejsca zam. strony pozwanej jesli i tej podst. nie będzie to sąd miejsca
    zam. powoda art.17 pkt 4 i art.41 k.p.c .
    UWAGA niedopuszczalne jest dochodzenie jednym pozwem rozwodu i zniesienia
    z datą wsteczną a także tych spraw nie można łączyć ponadto dopuszczalne
    jest zabezpieczenia powództwa o zniesienie . Pobiera sie wpis tymczasowy od
    tej sprawy w granicach od 30 - 600 zł., a w orzeczeniu kończącym sprawę
    ustala się wysokość wpisu kończącego ...

    Sandra

  • 19. Data: 2003-02-20 20:53:54
    Temat: Odp: Długi męża. Co robić ?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b32jl2$scn$...@n...news.tpi.pl...
    > Długi nie sa majątkiem, a wręcz przeciwnie :-) Majątek to, dla
    uproszczenia
    > prawa majątkowe, czyli aktywa. Dług to zobowiażanie, czyli pasywa.

    :-) lepiej nie można było tego nazwać ...podoba mi sie ...
    UWAGA : nawet wygrodzenie należy do majatku wspólnego ...
    to aktywa nie ? :-)

    Sandra

  • 20. Data: 2003-02-20 20:54:47
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Anetazy <a...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b32ges$srt$...@i...gazeta.pl...
    > Jan Kalina <k...@f...polbox.pl> napisał(a):
    > Czy jeśli po rozwodzie będę miała rozdzielność majątkową i dopiero wtedy
    > wierzyciele się ujawnią, to również będę musiała spłacać te wierzytelności
    ?

    oczywiście ...

    Sandra