  • 1. Data: 2004-05-20 07:12:31
    Temat: Korporacje, korporacje
    Od: "pg" <p...@s...pl>

    Witam

    W poludniowej Polsce, podobnie pewnie jak w innych miejscach swiata, tworzy
    sie korporacja zlozona z lokalnych firm. Zasada dzialania korporacji jest to
    ze firmy sa zobligowane do handlowania miedzy soba oraz pozyskiwania
    klientów z zewnatrz. Efekt: rosnie ilosc pieniadza w korporacji, rosnie
    stila lokalnych przedsiebiorstw itd itd. Ogólnie great idea .
    Natomiast moje watpliwosci dotycza pewnych ustalen w stosunku do pracowników
    korporacji.
    W niektorych przypadkach sa oni "zmuszani" pod rygorem utraty zatrudnienia
    do tego by kupowac rzeczy tylko w firmach nalezacych do korporacji. Jest to
    monitorowane w pewien sprytny sposób. Lilst intencyjny jest slabsza forma i
    raczej sie go nie uwaza za wystarczajace zabezpieczenie i naciska sie na
    podpisanie umowy obligujacej w pewien sposób do tego by kupowac tylko w
    korporacji.
    Pytanie natury ogólnej:
    Jak wyglada to wszystko od strony prawnej. Oczywiscie nie dostarczam tutaj
    zadnych istotnych informacji. ALe mysle obraz jest wystarczajacy do tego by
    wypowiedziec sie np. na temat tego czy mozna w zobligowac osobe prywatna do
    tego by kupowala ona produkty okreslonych firm itd itd.

    pozdrawiam
    p.

  • 2. Data: 2004-05-20 09:19:36
    Temat: Odp: Korporacje, korporacje
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Ogólnie great idea .

    Very great idea. Zmuszanie pracowników do zakupu towarów produkowanych przez
    firmę, w której pracują.

    Nie wróżę przyszłości takiej "korporacji", w ten sposób nie zdobywa się
    zaufania klientów.

    czy mozna w zobligowac osobe prywatna do
    tego by kupowala ona produkty okreslonych firm

    Oczywiście Inspekcja Pracy walnie wam porządny mandat, bo to w praktyce
    wypłata części wynagrodzenia w naturze - co jest zasadniczo niedozwolone.

  • 3. Data: 2004-05-20 11:00:30
    Temat: Re: Korporacje, korporacje
    Od: "pg" <p...@s...pl>

    "brett" <b...@i...com.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Oczywiście Inspekcja Pracy walnie wam porządny mandat, bo to w praktyce
    > wypłata części wynagrodzenia w naturze - co jest zasadniczo niedozwolone.

    No a co z bonami np? Przeciez firmy tak robia.

  • 4. Data: 2004-05-20 12:52:23
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    > No a co z bonami np? Przeciez firmy tak robia.

    Z jakimi bonami? Bony do supermarketów były finansowane z Zakładowego
    Funduszu Śiwadczeń Socjalnych, bo była ulga podatkowa.

    brett

  • 5. Data: 2004-05-21 07:44:20
    Od: "pg" <p...@s...pl>

    > Z jakimi bonami? Bony do supermarketów były finansowane z Zakładowego
    > Funduszu Śiwadczeń Socjalnych, bo była ulga podatkowa.

    Z tego co wiem, czesc zakladow wyplacala czesc wynagrodzenia w bonach do
    niektorych sklepow...

    pozdr
    pg

  • 6. Data: 2004-05-21 20:41:25
    Temat: Re: Odp: Korporacje, korporacje
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 May 2004, brett wrote:
    [...]
    >+ Very great idea. Zmuszanie pracowników do zakupu towarów produkowanych przez
    >+ firmę, w której pracują.

    W zeszłych wiekach miała postać "bonów towarowych" stanowiących
    wynagrodzenie. To tak OT :), "nic nowego pod Słońcem" :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-05-21 20:44:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 May 2004, pg wrote:
    [...]
    >+ No a co z bonami np? Przeciez firmy tak robia.

    Ale nie w zakresie należnego wynagrodzenia.
    Swiadczenia socjalne a pewnie i premię uznaniową może wydać
    w jakiej "nie sprzeciwiającej się zasadom współżycia" formie
    chcesz, ale wynagrodzenie "z umowy" KP nakazuje wydać "w pieniądzu".

    pozdrowienia, Gotfryd