  • 11. Data: 2007-05-19 12:17:37
    Temat: Re: Odmówiłam ZUS-owi zapłaty składek i oddałam ich do sądu
    Od: "w...@w...pl" <n...@o...pl>

    > Użytkownik "::WireFree::"
    > Czy powinienem ZUS oficjalnie wezwać do uregulowania zaległych odsetek
    > żeby przypadkiem za 2 lata się nie przedawniły?

    Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz.Mój sąsiad dwa lata temu dostał wezwanie
    do uregulowania zaległości z lat 1997-98 z odsetkami.Nie wpłacił ,miał sprawę
    na której się domagał zniesienia tych lat z okresu zatrudnienia.Utrzymywał że
    nie zapłaci bo go nie stać a te lata nie będa mu wliczone do emerytury.Ico ?
    Jest jak chciał.Nikt nie wierzy ?

    krystyna

  • 12. Data: 2007-05-19 13:26:13
    Od: "::WireFree::" <m...@n...magicbox.pl>

    Niestety ale chyba to nie dziala w druga strone , tzn o ile ZUS ma prawo
    sciagac haracz przez 10 lat to ty juz tylko 2 lata ale sprawdz najlepiej w
    kodeksie cywilnym .

  • 13. Data: 2007-05-20 08:27:23
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "::WireFree::"
    > Niestety ale chyba to nie dziala w druga strone , tzn o ile ZUS ma
    > prawo sciagac haracz przez 10 lat to ty juz tylko 2 lata ale sprawdz
    > najlepiej w kodeksie cywilnym .

    gdybym ja mial prawo upomniec sie o jakąś kwotę w ZUS tylko przez 2
    lata to po co ZUS przesyłałby do OFE coś co miał przekazać w 1999
    roku. Widocznie OFE ma w stosunku do ZUS dluzszy czas na reklamacje
    skoro takie przelewy ZUS jednak robi
    *** blad ***

  • 14. Data: 2007-05-20 11:26:40
    Od: "kenowyt#@ok.op.pl" <n...@o...pl>

> [...]
    > lata to po co ZUS przesyłałby do OFE coś co miał przekazać w 1999
    > roku. Widocznie OFE ma w stosunku do ZUS dluzszy czas na reklamacje
    Bo to jest ZUS ,instytucja która działa w jedną stronę,służąca gnębieniu
    ludzi.Gdyby większość zaczęła z nimi walczyć to może coś by się zmieniło.Ja
    też np nic od ZUS-u nie oczekuję ,mam gdzieś to czy będzie jakaś emerytura czy
    nie.Jestem wolnym człowiekiem i żaden ZUS nie będzie mi dyktował czy mam sobie
    u nich zapewnić emeryture czy nie.

    RK

  • 15. Data: 2007-05-20 11:37:53
    Od: Anka <u...@o...pl>

    kenowyt#@ok.op.pl napisał(a):
> [...]
    > nie.Jestem wolnym człowiekiem i żaden ZUS nie będzie mi dyktował czy mam sobie

    Składki ZUS w formie sprzed reformy to klasyczny parapodatek na
    utrzymanie emerytów. Miałoby to sens, gdyby nie zapaść pokoleniowa i to,
    że Ty nie dostaniesz emerytury w oparciu o stary system. Żeby utrzymać
    spokój społeczny i zapewnić emerytury pieniądze są siłą zbierane od
    tych, którzy nie otrzymają emerytury (system się zawali). Ci muszą
    samemu odłożyć na emeryturę. To takie odkładanie problemów w czasie, by
    nie zajmować się trudnymi problemami i podrzucić zgniłe jajo kolejnym
    rządom.

    --
    pzdr