  • 1. Data: 2002-09-23 13:21:36
    Temat: Odmowa zeznań w sądzie
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam

    Czy mogę odmówić zeznań w sądzie w pewnej sprawie, jeśli moje zeznania
    mogłyby obciążyć kogoś z rodziny? Słyszałem, że w takim przypadku są
    jakieś przepisy ale niestety ich nie znam. Dodam, że sprawa nie jest
    bardzo poważna - wykroczenie drogowe.

  • 2. Data: 2002-09-23 13:32:57
    Temat: Re: Odmowa zeznań w sądzie
    Od: "jack" <j...@o...com>

    jest taki serwis www.poradaprawna.pl i tam za darmo jacys prawnicy
    odpowiadaja na pytania, nawet szybko:)

  • 3. Data: 2002-09-23 14:09:14
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    Użytkownik "jack" <j...@o...com> napisał w wiadomości
    > jest taki serwis www.poradaprawna.pl i tam za darmo jacys prawnicy
    > odpowiadaja na pytania, nawet szybko:)

    [ciach]

    A tu? Post musi leżeć conajmniej miesiąć żeby nabrać mocy i odpowiada na
    niego losowo wybrany obywatel RP?

    PS. Zajrzałem, co to są porady PRAWE i UBIEGAJĄCY tydzień?

    Kiełpiś
    --
    Był czas mrutszławy, ślibkie skrątwy Tomasz Kiełpiński
    Na wałzach wiercząc świrypły, kielpis(at)poczta(dot)onet(dot)pl

  • 4. Data: 2002-09-23 14:21:21
    Od: "jack" <j...@o...com>

    tez nie wiem co to znaczy;), ale ta strona jest calkiem dobra.
    Użytkownik "Tomasz Kiełpiński" <k...@U...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:amn6tv$o8r$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

  • 5. Data: 2002-09-23 14:48:59
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    > tez nie wiem co to znaczy;), ale ta strona jest calkiem dobra.

    Wiesz co? 3 minuty szukałem twojej odpowiedzi na mój post. W gąszczu cytatów
    i nagłówków ciężko ją dojrzeć w pierwszej linijce. Spróbuj proszę nauczyć
    się podstaw netykiety:

    1. Odpisujemy POD tekstem, na który odpowiadamy
    2. Staramy się wycinać to do czego się nie odnosimy. Zwłaszcza sygnaturki.

    Pozdrawiam (jeszcze),
    Kiełpiś

  • 6. Data: 2002-09-23 15:20:33
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Czy mogę odmówić zeznań w sądzie w pewnej sprawie, jeśli moje zeznania
    > mogłyby obciążyć kogoś z rodziny?

    tak. ustawa:kodeks postepowania karnego. To ty decydujesz czy zeznawac, czy
    nie. Twoje prawa zawieraja sie w n/w artykulach kpk

    Art. 182. § 1. Osoba najbliższa dla oskarżonego może odmówić zeznań.

    § 2. Prawo odmowy zeznań trwa mimo ustania małżeństwa lub przysposobienia.

    § 3. Prawo odmowy zeznań przysługuje także świadkowi, który w innej toczącej
    się sprawie jest oskarżony o współudział w przestępstwie objętym
    postępowaniem.

    Art. 183. § 1. Świadek może uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli
    udzielenie odpowiedzi mogłoby narazić jego lub osobę dla niego najbliższą na
    odpowiedzialność za przestępstwo, przestępstwo skarbowe, wykroczenie lub
    wykroczenie skarbowe.

    § 2. Świadek może żądać, aby przesłuchano go na rozprawie z wyłączeniem
    jawności, jeżeli treść zeznań mogłaby narazić na hańbę jego lub osobę dla
    niego najbliższą.

    pozdr

    ssj5

  • 7. Data: 2002-09-24 07:28:10
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam

    > tak. ustawa:kodeks postepowania karnego. To ty decydujesz czy zeznawac, czy
    > nie. Twoje prawa zawieraja sie w n/w artykulach kpk
    [...]
    > pozdr
    >
    > ssj5

    Bardzo dziękuję za szczegółową i konkretną odpowiedź!

    Pozdrawiam
    grr