  • 1. Data: 2002-03-15 00:09:33
    Temat: Odmowa sprzedaży przez skelp internetowy
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam pytanie: czy sklep internetowy może mi odmówić sprzedaży towaru
    (oferowanego na swojej witrynie, miejscu ogólnie dostępnym dla
    publiczności), gdy jedynym powodem odmowy jest to, że jakiś czas wcześniej
    żądałem usunięcia moich danych osobowych z ich bazy danych.
    Dodam jeszcze, że te dane uzyskali za moją zgodą w czasie wcześnieszego
    mojego zamówienia, a teraz interpretują, że moje żądanie wycofania danych to
    była deklaracja, że już nigdy nie chcę być ich klientem.

    W przypadku normalnego, tradycyjnego sklepu sytuacja byłaby jasna -
    sprzedawca nie może odmówić mi sprzedania towaru, który jest wystawiony na
    sprzedaż. A jak to się ma ze sklepami internetowymi? Czy umieszczenie na
    witrynie sklepu internetowego oferty jest tożsame z umieszczeniem takiej
    oferty w sklepie tradycyjnym?

    Z góry dzięki za odpowiedź i ewentualne wskazanie odpowiednich aktów
    prawnych, bo nie zamierzam temu sklepowi odpuścić, a łamie tez kilka innych
    praw odnśnie np. informacji o obowiązkowych danych na stronie internetowej
    (brak numeru w rejestrze, brak info o prawie odstąpienia od umowy w terminie
    dziesięciu dni - choć tego nie ma większość sklepów w sieci)

    Bartek