  • 1. Data: 2003-05-27 10:40:22
    Temat: Zmiana z własnościowego na lokatorskie
    Od: Kaja <k...@B...op.pl>

    Czy można w sp-niach mieszkaniowych zmienić z powrotem status mieszkania
    sp-czego własnościowego na lokatorskie?
    Czy jest to możliwe?

    --
    Pozdrowienia,
    Kaja

  • 2. Data: 2003-05-27 13:54:29
    Temat: Re: Zmiana z własnościowego na lokatorskie
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Kaja" <k...@B...op.pl> napisał w wiadomości
    > Czy można w sp-niach mieszkaniowych zmienić z powrotem status mieszkania
> [...]

    nie ma takiej możliwości,
    można co najwyżej doprowadzić do
    wygasnięcia tego prawa co doprowadzic musi do
    zwrotu wkładu budowlanego liczonego według
    rynkowej wartości lokalu a potem starac sie ,
    nawet w tej samej społdzielni o prawo lokatorskie.
    na 100% nie bedzie to jednak prawo do tego samego
    lokalu a co więcej trzeba go będzie wczesniej opuścić
    zanim nastąpi zwrot wkłądu.

    generalnie jest to droga pod prąd przepisów,
    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-05-27 20:05:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 May 2003, Kaja wrote:

    >+ Czy można w sp-niach mieszkaniowych zmienić z powrotem status mieszkania
    >+ sp-czego własnościowego na lokatorskie?
    >+ Czy jest to możliwe?

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&th=932e7cf9ef1fb9ce&rnum=8

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-06-05 18:07:22
    Od: "Xena" <tatiana_przecz ze spamem@linkor.com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Jarosław Matejczuk zamieszkała pod
    adresem <j...@j...net>
    w artykule
    003.jasien.net>
    napisała w ten deseń:

    > Użytkownik "Kaja" <k...@B...op.pl> napisał w wiadomości

    Zasadniczo masz rację, ale:

    > nie ma takiej możliwości,
    > można co najwyżej doprowadzić do
    > wygasnięcia tego prawa co doprowadzic musi do
    > zwrotu wkładu budowlanego liczonego według
    > rynkowej wartości lokalu

    nie lokalu a spółdzielczego własnosciowego prawa do lokalu (vide: ustawa
    o spółdzielnach mieszkaniowych art. 17 (11) ust. 1.

> [...]
    > na 100% nie bedzie to jednak prawo do tego samego
    > lokalu a co więcej trzeba go będzie wczesniej opuścić

    Pomijając fakt, że może to nie być ten sam lokal (i raczej na pewno nie
    będzie, bo zgodnie z art. 17 (12) spółdzielnia ma pół roku na zbycie
    tego prawa w drodze przetargu), to jeszcze pozostaje kwestia ile czas
    trzeba będzie czekać i czy wkład mieszkaniowy (liczony od wartości
    lokalu) nie okaże się wyższy niz zwrócona kwota.
    Zakręcone to jak kilo kitu ;-(

    > generalnie jest to droga pod prąd przepisów,

    A tu zgodze się w pełni.

    > pzdr,
    > JarekM

    pzdrwm
    Tatiana

  • 5. Data: 2003-06-05 20:57:24
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Xena" <tatiana_przecz ze spamem@linkor.com.pl> napisał w
    wiadomości news:bbo126$obv$2@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    >

    > nie lokalu a spółdzielczego własnosciowego prawa do lokalu (vide: ustawa
    > o spółdzielnach mieszkaniowych art. 17 (11) ust. 1.

    ależ aśćka dokładna, że ho ho,
    chylę czoła, pokpiłem sprawę i do tego się przyznaję
    a powodem jest niechęć do uczestnictwa w szkoleniu
    prowadzonym przez kol. B. ale nie z powodu osobistych
    ansów ale braku czasu i zdrowia,
    w końcu ile można.

    jeszcze raz chylę czoła

    JarekM