  • 1. Data: 2006-01-12 16:33:12
    Temat: O zwolnieniach lekarskich...
    Od: "Marcus" <g...@o...pl>

    witam

    Mam takiego pracownika ktory co m-c chodzi na krotkie zwolnienia lekarskie
    3-4 dniowe. Podejrzewam ze wcale nie choruje tylko sciemnia bo mu sie robic
    nie chce. Zalatwic zwolnienie L-4 jest smiesznie proste: daje sie od 40 do
    100 zł i masz L-4 od reki nawet na 1-2 m-ce. Kto i w jakich sytuacjach moze
    PODWAŻYĆ zwolnienie lekarskie? Co grozi lekarzowi za wystawianie lewych
    zwolnień? Jakie konsekwencje moze wyciagnac pracodawca wobec pracownika
    ktoremu sie udowodni lewe zwolnienia ? Dodam ze chodzi o firme panstwowa
    tzw. budzetowke. Jesli chodzi o ZUS to nie ma szans aby go sprawdzic bo ZUS
    czepia sie tylko zwolnien dlugoterminowych (od 2-3 tyg. wzwyz).

  • 2. Data: 2006-01-12 17:07:31
    Temat: Re: O zwolnieniach lekarskich...
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcus wrote:
    > Kto i w
    > jakich sytuacjach moze PODWAŻYĆ zwolnienie lekarskie?
    Poza zusem nikt.

    Chyba, że złapiesz gościa gdzieś tam, a na zwolnieniu bylo, że ma leżeć.
    Wówczas pewnie coś by się na niego znalazło.

  • 3. Data: 2006-01-12 17:23:43
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Marcus" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ZUS
    > czepia sie tylko zwolnien dlugoterminowych (od 2-3 tyg. wzwyz).

    Można zgłosić do ZUS, by przeprowadzili kontrolę zwolnień.

  • 4. Data: 2006-01-12 18:27:24
    Od: "Marcus" <g...@o...pl>

  • 5. Data: 2006-01-12 18:31:01
    Od: "Marcus" <g...@o...pl>

    > Poza zusem nikt.

    Zdumiewajace. ! Przeciez pracownicy ZUS nie sa wladni w medycynie wiec jak
    mogą poprawnie zinterpretowac czy ktos jest chory czy symulant? Moga jedynie
    sprawdzic czy chory jest w domu czy nie. A jesli nawet go nie ma to mozna
    powiedziec ze sie pojechalo do lekarza. ---------- Wniosek z tego ze jest
    taki ze pracownik posiadajacy L-4 jest obecnie w Polsce nietykalny, chocby
    klamal jak z nut.

  • 6. Data: 2006-01-12 18:57:10
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcus napisał(a):
    > Zdumiewajace. ! Przeciez pracownicy ZUS nie sa wladni w medycynie wiec
    > jak mogą poprawnie zinterpretowac czy ktos jest chory czy symulant?

    Zus ma też lekarzy.

    KG

  • 7. Data: 2006-01-12 23:17:06
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

> [...]
    > witam
    >
    > Mam takiego pracownika ktory co m-c chodzi na krotkie zwolnienia

    zwykle od tego samego lekarza?

    --
    pozdro
    ape

  • 8. Data: 2006-01-13 21:26:34
    Od: "enwy" <e...@w...pl>

  • 9. Data: 2006-01-13 21:28:29
    Od: "enwy" <e...@w...pl>

    > Użytkownik "mgma" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > :) No wlasnie napisalem ze ZUS czepia sie tylko zwolnien
    > dlugoterminowych:)
    To może zgłosić problem do izby lekarskiej, że podejrzewasz tego i tego
    lekarza, że wypisuje Twojemu pracownikowi lewe zwolnienia .

  • 10. Data: 2006-01-13 21:44:36
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "enwy" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marcus" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To może zgłosić problem do izby lekarskiej, że podejrzewasz tego i tego
    > lekarza, że wypisuje Twojemu pracownikowi lewe zwolnienia .

    i od razu przygotuj sie na proces o pomowienie