  • 11. Data: 2005-06-16 16:55:22
    Temat: Re: Odczytanie testamentu
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    xmarcel napisał(a):

    > wiec dlaczego autor watku nie dziedziczy po dzidkach poprzez ojca prawa
    > do zachowku?
    > wytlumaczcie mi prosze, bo tego nie rozumiem

    Możesz uznać to za aksjomat albo przeczytać art. 991 kc - tam jest
    napisane komu przysługuje prawo do zachowku.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 12. Data: 2005-06-16 22:30:05
    Od: "Manius" <k...@t...poczta.onet.pl>

    > xmarcel napisał(a):
    > Nic, ale ma do udziału autora wątku.
    > Jeśli testament będzie nieważny wtedy będzie dziedziczenie ustawowe i
    > będzie miał jakiś udział w spadku.

    Byłem u radcy prawnego zajmującego się spadkami.
    Dowiedziałem się że w przypadku nieważnego testamentu przypada
    1/4 żona
    3/16 na każde rodzeństwo lub po równo później na ich zstępnych (4 osoby)

    W przypadku ważnego testamentu przydzielającemu cały majątek żonie mogę
    domagać się połowy tego co przypadło by mi przy dziedziczeniu ustawowym
    czyli 3/32.

  • 13. Data: 2005-06-17 03:43:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Manius napisał(a):

    > W przypadku ważnego testamentu przydzielającemu cały majątek żonie mogę
    > domagać się połowy tego co przypadło by mi przy dziedziczeniu ustawowym
    > czyli 3/32.

    Radzę ci idź do innego radcy prawnego. Bo ci naprawdę nie przysługuje
    prawo do zachowku
    I to jest poziom naszej palestry. I to jeszcze "specjalista" od spadków.