  • 1. Data: 2005-06-14 21:39:02
    Temat: Podstawa prawna - zakaz instalowania zaworow na kaloryferach
    Od: "Leech" <l...@p...onet.pl>

    Witam,
    napisalem na pl.misc.budowanie ale jeszcze sprobuje tutaj. Ponizej opisany moj
    problem. Gdyby ktos cos wiedzial, to bede wdzieczny.
    Z gory dziekuje i pozdrawiam,
    Leech
    ********************************

    Jestem na etapie remontu, w sklad ktorego wchodzi rowniez wymiana grzejnikow.
    Do tej operacji sa potrzebni paproki ze spoldzielni, ktorzy podobno maja
    spuscic wode (koszt: 100 zł). Oczywiscie jedyny w tym syfie mgr. inz. zabronil
    mi montowania 'jakichkolwiek zaworow na przewodzie zwrotnym'. Czyli chca mi
    zabronic mozliwosci samodzielnego zdjecia grzejnika i pomalowania sciany za
    grzejnikiem za pare lat.

    Wiem, ze spoldzielnia to jest twor, ktory rzadzi sie wlasnymi prawami. I tutaj
    pytanie do Was:

    Jaki przepis, rozporzadzenie, ustawa, wymogi bezpieczenstwa pozwalaja im
    ZABRONIC mi instalowania takiego zaworu? W sklepach takie zawory sa sprzedawane
    wiec nie moze to byc cos nielegalnego. Mam ochote 'nastukac' tego goscia ze
    spoldzielni ale chce sie do tej dyskusji przygotowac.

    Jesli ktos zna podstawe prawna, ktora zabrania montowania takiego zaworu albo
    przepis, ktory mi na to zezwala to bede wdzieczny.

  • 2. Data: 2005-06-14 21:42:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Leech wrote:
    > Witam,

    podstawy prawnej to ci nie podam, ale powiem ci o co mu chodzi.
    Na kaloryferach masz podzielniki ciepła.
    Chodzi o uniemożliwenie zdjęcia ci kaloryfera z podzielnikiem i
    odstawienia w kąt, a zamontowania w tym miejscu innego na czas zimy.
    Zaproponuj im takie zaplombowanie kalorfera, aby zdjęcie go bez ich
    wiedzy nie było możliwe. Tak jak liczniki wody. Może na to pójdą.

  • 3. Data: 2005-06-15 05:34:37
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    witek wrote:
    > Na kaloryferach masz podzielniki ciepła.
    A skąd wiesz?
    Piotr

  • 4. Data: 2005-06-15 05:38:16
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    witek wrote:
    > Na kaloryferach masz podzielniki ciepła.
    A skąd wiesz? MOże nie ma w łazience?
    Piotr

  • 5. Data: 2005-06-15 08:10:13
    Od: "Leech" <l...@p...onet.pl>

    > A skąd wiesz? MOże nie ma w łazience?

    Dokladnie tak jest. Na kaloryferach (oprocz lazienkowego) sa podzielniki
    ciepla. Ja rozumiem, ze oni sie zabezpieczaja przed tym, zebm po ich wyjsciu
    nie zdjal tego grzejnika i zamontowal sobie bez podzielnikow. A
    gdzie 'domniemanie o niewinnowsci'? Dlaczego robia ze mnie zlodzieja? Ja chce
    miec mozliwosc za jakis czas zdjecia kaloryferow bez spuszczania wody i
    pomalowania sciany za nimi.

    Podobno to ekipa od podzielnikow moze robic problemy. Jesli to tylko oni to
    dogadam sie z nimi, zeby mi zamontowali plomby na tych zaworach, zebym bez
    nich nie mogl zdjac grzejnika (czyli nie musze walczyc ze spoldzielnia).

    Ale czy jest jakis przepis, ktory mi zabrania zamontowania (lub nakazuje
    zdemontowanie). Rozumiem, ze mog mi nie zalozyc podzielnikow jesli nie
    zdemontuje ale czy cos jest jeszcze?

    Pozdr,
    Leech

  • 6. Data: 2005-06-15 12:05:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Leech wrote:

    > Ale czy jest jakis przepis, ktory mi zabrania zamontowania (lub nakazuje
    > zdemontowanie). Rozumiem, ze mog mi nie zalozyc podzielnikow jesli nie
    > zdemontuje ale czy cos jest jeszcze?

    raczej nie ma, bo mi spółdzielnia sama proponowała założenie zaworów
    zwrotnych. Fakt, że potem latali po mieszkaniach i plombowali.

    Tych od podzielników nie interesuje, jak ty masz zamontowane kaloryfery
    i na pewno niczego ci plombować nie będą, bo to nie ich biznes. Oni są
    od zamontowania, odczytania i zrobienia rozliczenia dla spółdzielni.
    Gadaj ze spółdzielnią.