  • 1. Data: 2005-06-14 23:31:10
    Temat: Sprawa spadkowa
    Od: "Manius" <k...@t...poczta.onet.pl>

    Witam.
    Otrzymałem pismo z sądu w sprawie daty odczytania testamentu brata mojego
    ojca.
    W piśmie pisze, że w testamencie jako spadkobiercę wyznaczył swoją żonę.
    Zmarły brat ojca miał żonę, z którą nie posiadał dzieci oraz czwórkę
    rodzeństwa.
    Tylko jedno z tego rodzeństwa żyje do tej pory a w piśmie wypisani są dzieci
    pozostałych.
    Spis osób oprócz żony wygląda tak:
    1 Pierwsza żyjąca siostra zmarłego
    2 Druga siostra (zmarła 10 lat temu a wyszczególnionych jest jej 2 synów)
    3 Pierwszy brat zmarłego mój ojciec (zmarł 30 lat temu wyszczególniony
    jestem ja)
    4 Drugi brat zmarłego (zmarł 15 lat temu, wyszczególniono 2 synów)

    Przedmiotem testamentu jest gospodarstwo rolne, na którym wychowali się
    wszyscy z rodzeństwa - gospodarstwo te otrzymał zmarły od mojego dziadka.

    Z tego co laickim okiem potrafiłem znaleźć w prawie spadkowym to że w
    przypadku testamentu określającemu jako jedynego spadkobiercę żonę mogę
    domagać się zachowku.

    Proszę o informację w jaki sposób muszę postępować przy odczytaniu
    testamentu (jakiś sprzeciw, zażalenie?) oraz jaki udział procentowy mam
    prawo otrzymać.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-06-18 22:15:12
    Temat: Re: Sprawa spadkowa
    Od: Zosia <f...@f...domain.com.tw>

    Manius napisał(a):
> [...]
    >
    > Proszę o informację w jaki sposób muszę postępować przy odczytaniu
    > testamentu (jakiś sprzeciw, zażalenie?) oraz jaki udział procentowy mam

    Nasze Polskie Prawo jest bardzo niedoskonałe-
    uważam że jeżeli Dziadkowie przekazali gospodarstwo jednemu z synów,
    a on w testamencie swojej żonie z którą pewnie przez wiele lat na nim
    pracował.
    To jest wysoce niemoralne, upominać się o jakikolwiek zachówek od
    kobiety która straciła męża.
    Przecież jeśliby miała jakieś dziecko to by Ci się nic nie należało!!!
    W uczciwej, prawej i kochającej się rodzinie, "tacy spadkobiercy jak ty"
    powinni się dobrowolnie zrzec wszelkich roszczeń do gospodarstwa na
    którym nigdy nie pracowali.
    FE!!! TO WSTYD I CHAŃBA O COŚ TAKIEGO WYSTĘPOWAĆ!!!!
    Poczekaj aż Ciotka dokona żywota, a wtedy możesz razem z resztą rodziny
    rozszarpać resztki, będzie to można jakoś wytłumaczyć, bo to co chcesz
    zrobić teraz nie można wytłumaczyć w żaden ludzki sposób.

    --
    Zosia <nasa.one.pl / zosia@>

  • 3. Data: 2005-06-19 07:30:38
    Od: "Mario" <a...@o...pl>

    > rozszarpać resztki, będzie to można jakoś wytłumaczyć, bo to co chcesz
    > zrobić teraz nie można wytłumaczyć w żaden ludzki sposób.

    Jak nie można wytłumaczyć ?? Jest hieną i tyle !!

    MZ