  • 1. Data: 2005-06-14 21:40:51
    Temat: kupno samochodu bez dowodu rej.
    Od: "Arek Golebski" <a...@U...pl>

    Byc moze NTG, ale nie mam pomyslu gdzie indziej moglbym zadac to pytanie.
    Otoz czy ktos z szanownych grupowiczow wie co zrobic w takiej sytuacji:
    Chcialbym zakupic samochod, jednak obecnemu wlascicielowi zostal odebrany
    dowod rejestracyjny za brak ubezpieczenia OC. Czy jako nowy wlasciciel bez
    problemu odzyskam dowod rejestracyjny? Jezeli tak to jakie dokumenty
    musialbym zabrac zglaszajac sie po ten dowod? Czy wystarczy umowa
    kupna-sprzedaży, czy potrzebuje cos jeszcze?

    --
    Pozdrawiam,
    Arek Golebski

  • 2. Data: 2005-06-14 21:44:14
    Temat: Re: kupno samochodu bez dowodu rej.
    Od: "Maciek C" <maciek82[wytnijto]@idea.net.pl>

    Arek Golebski wrote:
> [...]
    > dowod rejestracyjny? Jezeli tak to jakie dokumenty musialbym zabrac
    > zglaszajac sie po ten dowod? Czy wystarczy umowa kupna-sprzedaży, czy

    napisz na pl.misc.samochody :)

    Maciek C

  • 3. Data: 2005-06-14 21:48:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek Golebski wrote:
> [...]
    > Chcialbym zakupic samochod, jednak obecnemu wlascicielowi zostal
    > odebrany dowod rejestracyjny za brak ubezpieczenia OC. Czy jako nowy

    Jaaaaaaaasne. A te zwisające z resztek stacyjki kabelki to wynik
    działania szczura? ;->

    DR mogą zabrać za poważne wady technicze pojazdu.

    IMHO sprawa śmierdzi - na Twoim miejscu powiadomiłbym o tym policję, bo
    pojazd może być kradziony.

  • 4. Data: 2005-06-14 22:02:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jaaaaaaaasne. A te zwisające z resztek stacyjki kabelki to wynik
    > działania szczura? ;->
    >
    > DR mogą zabrać za poważne wady technicze pojazdu.

    Za brak OC zabiera się samochód, nie dowód rejestracyjny. Obligatoryjnie.

    M.

  • 5. Data: 2005-06-14 22:17:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Za brak OC zabiera się samochód, nie dowód rejestracyjny. Obligatoryjnie.

    Toteż właśnie.

  • 6. Data: 2005-06-16 21:43:07
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    wiadomości news:d8nl1i$pqr$1@opal.futuro.pl...

    Obligatoryjnie.

    > Toteż właśnie.

    że niby gdzie tak robią?

  • 7. Data: 2005-06-16 23:16:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    albert napisał(a):

    > Obligatoryjnie.

    > że niby gdzie tak robią?

    W Polsce.

    Art. 129 PoRD
    2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1,
    jest uprawniony do:

    8) uniemożliwienia:

    c) korzystania z pojazdu, jeżeli kierujący nim nie okazał dokumentu
    stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia
    odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzającego
    opłacenie składki tego ubezpieczenia

    Uniemożliwienie w tym przypadku polega na odholowaniu pojazdu na parking
    policyjny.

    M.

  • 8. Data: 2005-06-17 00:27:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Uniemożliwienie w tym przypadku polega na odholowaniu pojazdu na parking
    > policyjny.

    No, chyba że ma dobry humor i w ramach 'dnia dobroci' każde delikwentowi
    zostawić samochód i zaiwaniać na piechotę do najbliższego agenta
    ubezpieczeniowego ;->