  • 1. Data: 2008-05-06 07:34:02
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę
    Od: Flipi <f...@s...poczta.fm>

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie okresu wypowiedzenia. Pracuję w firmie już ponad 4
    lata w związku z czym powinienem mieć okres wypowiedzenia 3 miesiące.
    Natomiast na umowie mam napisany miesięczny okres wypowiedzenia, który z
    nich jest obowiązujący 3 czy 1 miesiąc?

    Przy okazji jakby ktoś mógł podać wzór do wypowiedzenia umowy o pracę na
    czas nie określony.

    Pozdrawiam,
    Flipi

  • 2. Data: 2008-05-06 07:57:01
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Flipi" <f...@s...poczta.fm> napisał
    >atomiast na umowie mam napisany miesięczny okres wypowiedzenia, który z
    >nich jest obowiązujący 3 czy 1 miesiąc?

    Pierwszeństwo ma zawsze kodeks. Co nie znaczy, że za porozumieniem obu stron
    nie można rozwiązać umowy w terminie krótszym. IMO do takiego porozumienie
    konieczne jest zawarcie odrębnej "umowy" (lub dwu oświadczeń woli) np. w
    formie podania o rozwiązanie bez wypowiedzenia i zgody firmy.

    > Przy okazji jakby ktoś mógł podać wzór do wypowiedzenia umowy o pracę na
    > czas nie określony.

    "Z dniem XXX wypowiadam umowę o pracę zawartą dnia YYYY, z zachowaniem ZZZ
    terminu wypowiedzenia"

    Podpis

  • 3. Data: 2008-05-06 08:05:46
    Od: Flipi <f...@s...poczta.fm>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > konieczne jest zawarcie odrębnej "umowy" (lub dwu oświadczeń woli) np. w
    > formie podania o rozwiązanie bez wypowiedzenia i zgody firmy.

    No w tym przypadku porozumienie nie wchodzi w grę. Szef będzie chciał
    mnie zatrzymać tak długo jak to tylko będzie możliwe.

    Dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Flipi

  • 4. Data: 2008-05-06 14:06:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fvp1nq$ik3$1@atlantis.news.neostrada.pl Flipi
    <f...@s...poczta.fm> pisze:

> [...]
    > lata w związku z czym powinienem mieć okres wypowiedzenia 3 miesiące.
    > Natomiast na umowie mam napisany miesięczny okres wypowiedzenia, który z
    KP, art. 18 §1 i §2.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-05-06 14:11:21
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 06 May 2008 16:06:05 +0200, Jotte napisał(a):

    > KP, art. 18 §1 i §2.

    Pytanie jakiego to rodzaju umowa. Jeśli na czas określony to miesięczny.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 6. Data: 2008-05-06 14:15:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2008.05.06.14.10.59@rudak.org Olgierd
    <n...@r...org> pisze:

    > Pytanie jakiego to rodzaju umowa. Jeśli na czas określony to miesięczny.
    Jak to? Przecież art. 33 KP.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-05-06 14:17:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fvpp5f$1d5$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    > Jak to? Przecież art. 33 KP.
    Chyba, że... przyjmiemy za dość ogólnie stosowaną przez sądy pracy zasadę,
    że dłuższy niż kodeksowy okres wypowiedzenia to dobrze dla pracownika, a
    krótszy to źle.
    O to chodzi?

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-05-06 14:20:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Olgierd w <news:pan.2008.05.06.14.10.59@rudak.org>:

    > Pytanie jakiego to rodzaju umowa. Jeśli na czas określony to miesięczny.

    Gdybyś przeczytał pierwszą wiadomość to byś wiedział ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2008-05-07 06:52:48
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 06 May 2008 16:17:41 +0200, Jotte napisał(a):

    > Chyba, że... przyjmiemy za dość ogólnie stosowaną przez sądy pracy
    > zasadę, że dłuższy niż kodeksowy okres wypowiedzenia to dobrze dla
    > pracownika, a krótszy to źle.
    > O to chodzi?

    Tak, to właśnie miałem na myśli.
    Aczkolwiek jest orzecznictwo SN, zgodnie z którym zastrzeżenie takie nie
    wiąże pracownika ;-)

  • 10. Data: 2008-05-07 06:53:17
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 06 May 2008 14:20:03 +0000, 'Tom N' napisał(a):

    > Gdybyś przeczytał pierwszą wiadomość to byś wiedział ;-)

    Si, nie czytałem, odniosłem się do cytatu u Jotte tylko. Mea culpa.