  • 11. Data: 2006-11-12 12:01:49
    Temat: Re: Od jakiej kwoty zaczna sie klopoty :)
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 12 Nov 2006 06:52:36 +0100, m...@g...com napisał(a):

    > Co nie zmienia faktu, że z dziełem to ma bardzo mało wspólnego ...

    Oczywiście, że ma. Dziełem jest np. usługa reklamowa, albo tworzenie
    strony.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 12. Data: 2006-11-14 06:40:44
    Od: m...@g...com

    scream wrote:

    > Oczywiście, że ma. Dziełem jest np. usługa reklamowa, albo tworzenie
    > strony.

    Ok przyznaję się, troche niedoczytałem i wyszło mi że chodzi o zbieranie
    mikropłatności (dostęp za smsy itd....).

    No to rzeczywiście, jest to dzieło jak w mordę strzelił. Tylko problem w tym
    że dzieło jest wykonywane nie dla Wapacza/Allpay/itd... (oni są tylko
    pośrednikami płatności) , tylko dla kogoś. Ten ktoś może nie być firmą.
    Wtedy jest problem z umową o dzieło.

    p. m.

  • 13. Data: 2006-11-14 22:31:52
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Maciej G. wrote:
    > Mam zamiar stworzyc serwis www, w ktorym dostep do okreslonych danych bedzie
    > mozna uzyskac wylacznie po uiszczeniu oplaty w formie SMS'a badz przelewu
    > bankowego.
    >
    > Czy musze w zwiazku z tym rejestrowac (dzialalnosc gospodarcza?)

    Na pierwszy rzut oka (mojego) podpada to pod DG (czyli trzeba się wpisać
    do ewidencji działalności gospodarczej).

    > placic cokolwiek gdziekolwiek (podatek dochodowy?)?

    Owszem, PIT. Już od pierwszej zarobionej złotówki trzeba składać
    deklaracje, od dwa-tysiące-którejś złotówki w roku płacony podatek
    zaczyna być niezerowy. To niezależnie od formy prawnej działalności
    (pozarolnicza DG, umowa-zlecenie, ...). Przy DG dochodzą jeszcze składki
    na ZUS.

    > Jesli tak, to jakie
    > konsekwencje groza za nie wykonanie powyzszych dzialan?

    Te opisane w kodeksie karnym skarbowym, w skrócie: nie warto.

    W sprawie konkretów właściwszym adresatem pytań będzie
    pl.soc.prawo.podatki .

    -------------------+
    -------------------+

  • 14. Data: 2006-11-15 09:11:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Nov 2006, Paweł Sakowski wrote:

    > Na pierwszy rzut oka (mojego) podpada to pod DG
    [...]
    > Owszem, PIT. Już od pierwszej zarobionej złotówki trzeba składać
    > deklaracje,

    ...zależy od sposobu :) - dla opodatkowania wg skali nie (przy
    "liniowym" tak), deklarację trzeba składać od momentu "powstania
    podatku" - i tu jest rzeczywiście niewielki spór, czy z uzwzglednieniem
    odliczeń (składki zdrowotnej konkretnie) czy bez.

    > od dwa-tysiące-którejś złotówki w roku płacony podatek
    > zaczyna być niezerowy.

    A tu na odwrót. Przy "liniowym" płaci się cały czas.

    I oczywiście zarejestrowaną DG trzeba zgłosic - w US i ZUS, niezależnie
    czy coś się płaci czy nie.

    pzdr, Gotfryd