    From: "js" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ochrona praw lokatorów
    Date: Sun, 6 Feb 2005 04:31:18 +0100

    Użytkownik "JO" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cu2a1p$m23$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Już raz pytałam, bez echa niestety. Powtórze ytanie, może tym razem
    > znajdzie się ktoś kto wie:
    > 1. czy wypowiedzenie umowy najmu mieszkania kwaterunkowego, w domu, który
    > od pewnego czasu ma prywatnego właściciela, z 5 miesięcznym
    > okresem wypowiedzenia jest prawidłowe (lokatorka mieszka tam od 1960r.)?
    > 2. czy zgodne z prawem jest poinformowanie najemcy, że ma w ciągu 5
    > miesięcy wyprowadzić się do mieszkania zastępczego (ale nie gwarantuje
    > tego mieszkania wynajmujący, napisał: do mieszkania zastepczego,
> [...]

    Juz raz odpowiadalem, niestety bez echa.

    Na poczatek polecam : http://42.pl/url/aG7

    To ustawa o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie
    gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego z dnia 21.06.2001 r.
    Zapoznaj sie glownie z art. 10 i 11 tej ustawy.
    Znajdziesz tam katalog przyczyn umozliwiajacych wypowiedzenie umowy najmu.
    Wsrod nich jest warunek dot. remontu, jednak :
    - wlasciciel musi udostepnic na wlasny koszt lokal zastepczy (czynsz nie
    moze byc wyzszy od umownego)
    wlasciciel pokrywa koszt przeprowadzki i t.p.
    - na okres nie dluzszy niz rok
    - po tym okresie ma obowiazek udostepnic wyremontowany lokal

    Takze nie jest to wypowiedzenie sensu stricte. Proponuje zwrocic sie do
    wlasciciela z pismem, w ktorym wymienimy warunki z art. 10 ust. 4 ww. ustawy
    z zaznaczeniem jedynie czasowego charakteru opuszczenia lokalu.

    Co do wypowiedzenie z 3-letnim wypowiedzeniem : tylko jesli w lokalu
    zamieszka wlasciciel lub waska kategoria osob (zstepni). poczytaj w ustawie.