  • 1. Data: 2010-07-23 10:13:12
    Temat: Oc samochodowe, raty i przedłożenie
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    USTAWA o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
    Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych:

    Art. 28.
    1. Jeżeli posiadacz pojazdu mechanicznego nie później niż na jeden
    dzień przed upływem okresu 12 miesięcy, na który umowa ubezpieczenia
    OCposiadaczy pojazdów mechanicznych została zawarta, nie powiadomi na
    piśmie zakładu ubezpieczeń o jej wypowiedzeniu, uważa się, że została
    zawarta następna umowa na kolejne 12 miesięcy, z zastrzeżeniem ust. 2.
    2. Zawarcie następnej umowy nie następuje, pomimo braku powiadomienia,
    o którym mowa w ust. 1, jeżeli:
    1) nie została opłacona w całości określona w umowie składka za
    mijający okres 12 miesięcy

    Czy to oznacza, ze można wykupić polisę OC, opłacić ja w ratacvh np. 4
    raty w roku, nie oplacic ostatniej i polisa z automatu nie zostaje
    przedłożona na kolejny rok, wiec nie trzeba jej wymawiać na miesiąc
    przed?

  • 2. Data: 2010-07-23 10:16:42
    Temat: Re: Oc samochodowe, raty i przedłożenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał
> [...]
    >raty w roku, nie oplacic ostatniej i polisa z automatu nie zostaje
    >przedłożona na kolejny rok, wiec nie trzeba jej wymawiać na

    No tak znaczy, ale w czym problem ? Wypowiadasz to wypowiedz,
    chocby faxem w tym przypadku.

    Potem sie okaze ze czwarta rate i tak zaplacic musisz, a jak
    zaplacisz to sie jednak przedluzyla :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-07-23 14:17:51
    Od: "TomekK" <s...@g...com>

    > No tak znaczy, ale w czym problem ? Wypowiadasz to wypowiedz, chocby
    > faxem w tym przypadku.
    >
    > Potem sie okaze ze czwarta rate i tak zaplacic musisz, a jak
    > zaplacisz to sie jednak przedluzyla :-)

    a może już mu minął termin, a przepis intepretowalbym w ten sposob, ze
    calosc powinna byc oplacona w momencie przedluzania, a nie juz po.

  • 4. Data: 2010-07-23 14:20:48
    Od: "TomekK" <s...@g...com>

    > a może już mu minął termin, a przepis intepretowalbym w ten sposob,
    > ze calosc powinna byc oplacona w momencie przedluzania, a nie juz
    > po.

    zreszta, to jest chyba jeden z powodow, dla ktorego zaklady
    ubezpieczen w zdecydowanej wiekszosci kaza sobie placic za OC z gory
    na caly rok.

  • 5. Data: 2010-07-23 15:20:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomekK" <s...@g...com>

    Ja tez, ale mozna sie pobawic w interpretacje

    > zreszta, to jest chyba jeden z powodow, dla ktorego zaklady
    > ubezpieczen w zdecydowanej wiekszosci kaza sobie placic za OC z
    > gory na caly rok.

    Watpie, dla nich moze byc lepiej jak sie klient obudzi z reka w
    nocniku, tzn z wypadkiem a bez polisy :-)

    Natomiast to jest dla obu stron korzystne, gdy nie trzeba placic
    drugi raz za przelew, rozliczac, ksiegowac, choc to teraz komputery
    same robia, monitu wysylac, karnych odsetek naliczac ...

    W zaleznosci jeszcze od stopy procentowej, zwyzki/rabatu - to sie
    moze jednej lub drugiej stronie oplacac. Teraz czasy takie ze
    ubezpieczycielowi platnosc w ratach sie raczej oplaca, choc to
    zalezy jak kalkuluje :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-07-24 00:09:34
    Od: "TomekK" <s...@g...com>

    > Watpie, dla nich moze byc lepiej jak sie klient obudzi z reka w
    > nocniku, tzn z wypadkiem a bez polisy :-)

    E tam, przeciez skladki sa policzone tak, zeby zaklad ubezpieczen
    wyszedl na + wiec nie widze powodu, zeby bylo to dla niego korzystne.
    Zakladajac ze statystycznie np. 5 % ubezpieczonych powoduje
    stluczke/wypadek i zaklad ponosi za nich odpowiedzialnosc
    odszkodowawcza, pozostaje 95 %, na ktorych to sobie odbija, i jeszcze
    zarobi. W srod tych, ktorzy by nie zawarli polisy, pewnie proporcje
    bylyby podobne, wiec zaklad traci. I Ubezpieczeniowy Fundusz
    Gwarancyjny przy okazji.

  • 7. Data: 2010-07-24 05:32:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 24 Jul 2010 02:09:34 +0200, TomekK wrote:

    >E tam, przeciez skladki sa policzone tak, zeby zaklad ubezpieczen
    >wyszedl na + wiec nie widze powodu, zeby bylo to dla niego korzystne.
    >Zakladajac ze statystycznie np. 5 % ubezpieczonych powoduje

    chyba troche wiecej.

> [...]
    >zarobi. W srod tych, ktorzy by nie zawarli polisy, pewnie proporcje
    >bylyby podobne, wiec zaklad traci. I Ubezpieczeniowy Fundusz

    Ale ze sie polisa skonczyla to klient sie czasem dowie przy okazji
    kolizji. A wtedy wiekszy zysk bedzie jak zamiast 5% odszkodowan
    wyplaci 4%, bo polisa sie skonczyla :-)
    A skladek i tak przyjmie 99.5%, bo ci co sie zorientuja bez wypadku i
    tak wplaca calosc.

    J.