  • 11. Data: 2020-02-04 22:49:27
    Temat: Re: Obywatel poczeka lub nawet lepiej umrze
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-02-04 17:22, J.F. wrote:
    > Poza tym, czy w sadzie nie powinno byc jednak powoli ?

    Powoli to może być jak się już coś toczy. A nie rok oczekiwania na
    cholerawieco.

  • 12. Data: 2020-02-05 10:52:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 4 Feb 2020 16:56:29 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > W sierpniu wnosiłem pozew, a nie mam jeszcze wyznaczonego terminu pierwszej
    rozprawy ani sąd nawet nie doręczył odpisu pozwu stronie
    > pozwanej.
    > Dwa razy pisałem do przewodniczącego wydziału i jeden ch... .

    Czyli jednostkowe doświadczenia są spójne z danymi statystycznymi:

    "Średni czas postępowania sądowego wynosił ogółem 5,4 miesiąca w 2018 r. i
    był dłuższy o 1,3 miesiąca od średniego czasu postępowania sądowego w 2011
    r.

    Między 2011 a 2018 średni czas postępowania w sądach rejonowych wydłużył
    się o 1,3 miesiąca (z 3,9 do 5,2 m-ca), w sądach okręgowych wydłużył się o
    1,2 miesiąca (z 7 do 8,2 m-ca)."

    http://ciekaweliczby.pl/sprawnosc_sadow_2018/

    Zamiast do przewodniczącego wydziału pisz do DudaPomocy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2020-02-05 11:34:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]

    >wydłużył
    >się o 1,3 miesiąca (z 3,9 do 5,2 m-ca), w sądach okręgowych wydłużył

    To jest od pierwszej rozprawy do wyroku czy od pozwu/oskarzenia do
    wyroku ?

    Bo jakie postepowanie zamyka sie w 5 miesiecy ?
    Za jazde po pijaku ?
    Tam chyba szybko - udokumentowany wniosek, rozprawa, wyrok na
    pierwszym posiedzeniu.

    >Zamiast do przewodniczącego wydziału pisz do DudaPomocy.

    Ale czy przewodniczacy nie powinien dosc szybko pierwszego terminu
    wyznaczyc, chocby ten termin mial byc za rok ?

    Co prawda sad ma tam co robic z powiadomieniami - ale tu nawet
    pierwsze doreczenie nie wyszlo.
    Czy wyszlo ... ale nie uznano za skutecznie doreczone ?

    J.

  • 14. Data: 2020-02-05 12:12:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 5 Feb 2020 11:34:59 +0100, J.F. napisał(a):

    > To jest od pierwszej rozprawy do wyroku czy od pozwu/oskarzenia do
    > wyroku ?

    Pytaj telefonicznie lub emaliowo:
    https://isws.ms.gov.pl/pl/kontakt

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 15. Data: 2020-02-05 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Olin k...@a...w.stopce ...

    > "Średni czas postępowania sądowego wynosił ogółem 5,4 miesiąca w
    > 2018 r. i był dłuższy o 1,3 miesiąca od średniego czasu postępowania
    > sądowego w 2011 r.

    W to sie wliczaja wszelkie postepowania nakazowe np za mandaty?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 16. Data: 2020-02-06 11:23:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 05 Feb 2020 17:59:51 GMT, Budzik napisał(a):

    > W to sie wliczaja wszelkie postepowania nakazowe np za mandaty?

    Nie zdziwiłbym się.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 17. Data: 2020-02-06 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Olin k...@a...w.stopce ...

    > Nie zdziwiłbym się.

    Jeżeli tak to taki termin to dramat.
    Szkoda ze nikt TEGO nie chce zreformowac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 18. Data: 2020-02-06 19:03:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.02.2020 o 18:59, Budzik pisze:

    > W to sie wliczaja wszelkie postepowania nakazowe np za mandaty?

    Zapewne - w Warszawie w rejonie dwa lata na pierwszą instancję to norma.
    Przy czym pierwsza instancja jak wiadomo służy jednynie do tego, żeby ją
    zaskarżyć i już po trzech latach masz albo wyrok, albo cofnięcie do
    rejonu. Więc w praktyce o ile ktoś specjacjanie nie przeciąga, to będzie
    ze cztery lata.

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2020-02-07 09:34:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-02-06 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Olin k...@a...w.stopce ...

    > Jeżeli tak to taki termin to dramat.
    > Szkoda ze nikt TEGO nie chce zreformowac.

    Jest nawet lepiej - jeśli nakaz zapłaty zostanie wydany w 3 dni, ale
    potem klauzulę mu się nada za pół roku, to jako czas postępowania jest
    liczone 3 dni.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2020-02-07 13:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jest nawet lepiej - jeśli nakaz zapłaty zostanie wydany w 3 dni, ale
    > potem klauzulę mu się nada za pół roku, to jako czas postępowania jest
    > liczone 3 dni.

    ach ta statystyka...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,