  • 1. Data: 2002-07-08 12:04:46
    Temat: "Obowiązek" notariusza?
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czy w momencie zakupu działki notariusz ma obowiązek sprawdzenia czy
    działka jest budowlana czy rolna,
    czy poprostu w momencie spisywania Aktu Notarialengo powołuje się tylko na
    to co oświadcza sprzedający?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2002-07-08 13:10:13
    Temat: Re: "Obowiązek" notariusza?
    Od: "Sławek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > działka jest budowlana czy rolna,
    > czy poprostu w momencie spisywania Aktu Notarialengo powołuje się tylko na

    Tak, ma obowiązek. Do zawarcia umowy potrzebne jest zaświadczenie z gminy o
    treści mniej więcej: "zaświadcza się, że działka nr xxx położona w obrebie
    xxx o powierzchni xxx zgodnie z planem zagospodarowania jest przeznaczona na
    xxxx (tutaj charakter działki, np. rolna, łąka, budowlana, rzemieślnicza
    itp.)"

    Sławek
    PS. właśnie jutro sprzedaje działkę i kazano mi takie zaświadczenie
    przynieść

  • 3. Data: 2002-07-09 09:25:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Sławek" <s...@p...onet.pl> popełnił 08 lip 2002 na pl.soc.prawo
    utwór news:agc2it$r7q$1@news.tpi.pl:

    > zagospodarowania jest przeznaczona na xxxx (tutaj charakter działki,
    > np. rolna, łąka, budowlana, rzemieślnicza itp.)"
    I znaczy to jedynie że działka ma PRZEZNACZENIE, a nie charakter rolny.
    Działka opisana w ewidencji gruntów jako leśna (Ls) może faktycznie być
    uprawiana rolniczo a przeznaczenie mieć: Budownictwo mieszkaniowe
    wielorodzinne z dopuszczeniem usług nieuciążliwych.
    i wtedy jest to działka LEŚNA!!!

    pozdro
    poreba

  • 4. Data: 2002-07-12 17:28:06
    Od: "Krystyna" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > uprawiana rolniczo a przeznaczenie mieć: Budownictwo mieszkaniowe
    > wielorodzinne z dopuszczeniem usług nieuciążliwych.

    Witam,
    to znaczy, jak powinien brzmieć taki zapis w ewidencji, żeby kupujący mógł
    spokojnie wybudować upragniony domek.
    Przypuszczam, że każdy z tych zapisów jest związany inną formą
    opodatkowania, opłat skarbowych czy notarialnych. Czy też uprawnień
    kupującego. A może coś kręcę ?
    Pozdrawiam
    Krystyna

  • 5. Data: 2002-07-15 10:21:01
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Krystyna" <k...@p...onet.pl> popełnił 12 lip 2002 na pl.soc.prawo
    utwór news:agn8v9$ajg$1@news.onet.pl:
> [...]
    > Przypuszczam, że każdy z tych zapisów jest związany inną formą
    > opodatkowania, opłat skarbowych czy notarialnych. Czy też uprawnień
    Np [B] - jednak to jeszcze nie przesądza, teoretycznie skoro zapisano w
    EwGr grunty, zurbanizowane zabudowana czy co tam jeszcze zgodnie z nową
    ustawą o geodezji i kartografii (a dokł. w rozp.) to przeznaczenie gruntu
    powionno zezwalać na budowę. Jednak lepiej sprawdzać w gminie, zdarzają się
    kwiatki!
    lepie poźno niż wcale-prawda?

    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2002-07-15 10:50:21
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Krystyna" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Przypuszczam, że każdy z tych zapisów jest związany inną formą
    > opodatkowania, opłat skarbowych czy notarialnych. Czy też uprawnień

    Aby kupujacy mogl SPOKOJNIE wybudowac domek, potrzebne jest
    zgodne z prawem rozpozcecie budowy
    (w tymPRAWOMOCNE pozwolenie na budowe)

    Do tego czasu zawsze jest jakas niepewnosc.
    I notariusz niema ty wiele do roboty...

    KAZDY nie bedac nawet wlascicielem MOZE zlozyc wniosek o
    "warunki zabudowy" (o pozwolenie musi wlasciciel), choc to torche
    kosztuje, wiele spraw wyjasnia.

    Boguslaw