  • 71. Data: 2005-08-22 12:02:09
    Temat: Re: Obcy mężczyzna w moim domu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > Wystarczy przepis ogólny, który uprawnia sąd do wydawania wszelkich
    > zarządzeń dla *dobra małoletniego* - jest w kodeksie rodzinnym i
    > opiekuńczym, nie chce mi się szukać numeru.

    Sam napisałeś: uprawnia _sąd_.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 72. Data: 2005-08-22 12:02:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wpuszczenie przez inną osobę uprawnioną (np. córkę) pod to nie podpada.

    Podpada. Nie będę powtarzał cytatu o sytuacji gdy jest kilka osób
    uprawnionych.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 73. Data: 2005-08-22 12:03:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Sam napisałeś: uprawnia _sąd_.

    I? Sąd może to zrobić na wniosek rodziców lub z urzędu. I?

  • 74. Data: 2005-08-22 12:15:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    [ciach]

    > Hmm. czy to aby ty nie przesadzasz. Ja napisałem tylko by córka nie
    > robiła tego w mojej nieobecności w domu. Napisałem gdzie może sobie robić.

    Wytłumacz sądowi, w jaki sposób miejsce owej czynności stanowi istotną
    różnicę.

    [ciach]

    > Jak kocha to zapłaci.

    Widać jesteś rozpuszczony dobrobytem i nigdy nie miałeś problemów
    finansowych.

    > Niestety (tfu, tfu - a raczej na szczęście) przepisy nie regulują
    > wszystkiego, a często posługują sie klauzalmi generalnymi, takimi jak
    > choćby dobro dziecka. Aukrta w tej sprawie w razie sporu sąd dopuści
    > biegłego i to jego zdanie będzie kluczowe.

    IMHO biegły może uznać, że takie szykanowanie dziecka (tu nie! idźcie do
    hotelu!) może negatywnie wpłynąć na stan emocjonalny oraz więzi rodzinne.

    > Powiedzmy, ze mam do czynienia z psychologami, zwłaszcza zajmującymi się
    > dziećmi i to co napisałem poprzednio nie wydaje mi się śmieszne, czy tez
    > wyniknąć z przesądów.

    Pozwolę sobie zachować własne zdanie.

    > Takie zasady nie wynikają tylko z zasad wiary, takiej czy innej. Są
    > jeszcze obyczaje.

    Mów do mnie jeszcze ;)

    [ciach]

    > Tu taj akurat użyłem przenośni. Powiedziałbym mu wynocha, a jak by sobie
    > nie poszedł do wezwałbym policje i oskarżył go o naruszenie miry domowego.

    A, to przepraszam :)

  • 75. Data: 2005-08-22 12:43:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wytłumacz sądowi, w jaki sposób miejsce owej czynności stanowi istotną
    > różnicę.

    Oczywiście że stanowi, bo spór idzie o mój dom, o mój spokój.

    > Widać jesteś rozpuszczony dobrobytem i nigdy nie miałeś problemów
    > finansowych.

    Posługujesz się swoją miarką. Miałem problemy finansowe nie raz, a i
    obecnie nie stoję najlepiej. Osoba kochająca jest naprawdę w stanie dużo
    dać z siebie i na pewno nie będzie żałować na hotel.

    > IMHO biegły może uznać, że takie szykanowanie dziecka (tu nie! idźcie do
    > hotelu!) może negatywnie wpłynąć na stan emocjonalny oraz więzi rodzinne.

    Oczywiście że może uznać. Ale wydaje mi sie ze uzna raczej to co ja piszę.

  • 76. Data: 2005-08-22 13:15:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Podstawą prawną będzie to że to ich lokal, a nie jego i oni mają
    prawo
    > określić kto może przebywać, a kto nie.

    Moim zdaniem nie, jeśli jeden z domowników gościa chce przyjąć. A
    najwyraźniej w tym wypadku chce. Co do zasady, to stosunki pomiędzy
    rodzicami, a córką normują przepisy o służebności. W tym konkretnym
    wypadku przede wszystkim należało by się odwołać do art. 298 kc, w
    którym czytamy "zakres służebności osobistej i sposób jej wykonywania
    oznacza się, w braku innych danych, według osobistych potrzeb
    uprawnionego z uwzględnieniem zasad współżycia społecznego i zwyczajów
    miejscowych." Teraz pytanie, czy przyjęcie gościa w swoim osobnym
    pokoju jest naruszeniem zasad współżycia społecznego lub miejscowego
    zwyczaju. Moim zdaniem nie. Przyjęcie przez 15-to latkę gościa na noc
    już tak. Ale to moje osobiste zdanie.

    > A tu się mylisz.
    > Pojęcie "wdarcia się" różni się istotnie od pojęcia "włamania się".
    > Przez "wdarcie się" należy rozumieć przełamanie, przy wkroczeniu do
    > miejsc określonych w art. 193, nie tyle przeszkody fizycznej, lecz
    *woli
    > osoby uprawnionej*. Wchodzą tu w grę wszelkie sposoby przedostania
    się
    > do miejsca wymienionego w przepisie bez zgody chociażby domniemanej,
    > więc gwałtem, podstępem, pod fałszywym pozorem, groźbą (zob. T.
    > Bojarski, Karnoprawna..., s. 98).

    Ale przeczytaj cały ten rozdział. Dawno tej książki nie czytałem, a z
    tą wolą, to chodzi z tego co pamiętam przykładowo o plomby, które same
    w sobie fizycznie może i nie utrudnianiają wejścia, ale są widoczną
    oznaką tego, że osoba je nakładająca nie życzy sobie wchodzenia tam.
    To może dotyczyć niskiego płotka, który jest łatwy do przejścia, ale
    przecież jest widomą oznaką zakazu wejścia. Ale koncepcja uznania za
    wdarcie się złamania zakazu jakoś mi nie pasuje.

  • 77. Data: 2005-08-22 13:20:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wystarczy przepis ogólny, który uprawnia sąd do wydawania wszelkich
    > zarządzeń dla *dobra małoletniego* - jest w kodeksie rodzinnym i
    > opiekuńczym, nie chce mi się szukać numeru.

    Sądowi oczywiście że wystarczy do wydania zarządzenie - tylko
    jakiego?. Nie o to mi chodziło, ze sądowi nie wolno. Chodziło mi o to,
    czy aby nie za bardzo chcemy naszą córkę chronić przed tymi intymnymi
    spotkaniami. Ustawodawca uznał, że granicą jest 15 lat. Może błędnie,
    ale chwilowo jest to obowiązująca granica. Dalsze tego ograniczanie
    cokolwiek narusza z drugiej strony wolność nieletniej. Nie twierdzę,
    że od razu jest zbrodnią, ale w każdym razie tak do porządku dziennego
    nad tym przejść nie można. Stąd napisałem, że pozostawanie w
    konkubinacie uznał bym za przesadę, ale przyjmowanie odwiedzin już
    nie.

  • 78. Data: 2005-08-22 13:23:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I? Sąd może to zrobić na wniosek rodziców lub z urzędu. I?

    Pytanie, co sąd w tej sytuacji może zrobić? Jak byś zredagował
    orzeczenie w tej sprawie? Zabrania się spotykać dziewczynie z tym
    chłopakiem? A może ograniczenie czasowe? Ograniczenie czasowe niby
    było by chyba najbliższe rozsądkowi. Załóżmy w godzi 21:00 - 6:00.
    Tylko z drugiej strony co to da? O 20:00 też mogą współżyć.

    Prawda jest taka, że nie bardzo tu widzę możliwość rozwiązania sprawy
    poprzez zakazy i nakazy. skoro dziewczyna się nie szanuje do tego
    stopnia, to chyba trochę za późno, by ją teraz wychowywać. W każdym
    razie cienko to widzę.

  • 79. Data: 2005-08-22 13:26:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Harry" <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>
    napisał w wiadomości news:debvn6$1su$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > najpierw sprawdza się czy osoba uprawniona w pierwszej kolejności
    wyraża
    > zgodę na przebywanie obcych osób na jej własności, a potem jeżeli
    nie
    > można tego sprawdzić, bierze się pod uwagę zdanie osób które w danej
    > chwili sprawują piecze nad lokalem.
    > I tutaj jest pytanie czy pełnoletni syn jest bardziej sprawuje
    piecze
    > nad mieszkaniem niz. maloletnia córka.

    A jakaś podstawa prawna do uznania, ze prawa córki do mieszkania są
    mniejsze, niż syna? Zresztą przejrzyj wątek, bo nie chce mi się
    jeszcze raz tego wałkować. W art. 193 kk mowa jest o osobie
    uprawnionej do wydania zakazu. Kluczowym jest znalezienie podstawy
    prawnej uprawniającej brata, czy też nawet rodziców do zakazania 16-to
    latce przyjęcia w swoim pokoju kolegi. Wszystko reszta już się samo
    wyjaśni.

  • 80. Data: 2005-08-22 13:29:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zwłaszcza biorąc pod uwagę treść art. 95 krio.

    Bardzo cenna uwaga. Ale zapominasz o jednym. Co to ma wspólnego z tym
    chłopakiem? On nie jest synem rodziców dziewczyny, a to jego próbujemy
    pociągnąć do odpowiedzialności z art. 193 kk.