  • 91. Data: 2005-08-22 21:26:26
    Temat: Re: Obcy mężczyzna w moim domu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:decq7j$nn9$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Na przykład może zakazać delikwentowi przychodzenia do dziewczyny.

    Sądzisz, że sąd rodzinny jest właściwym sądem dla nakazania chłopakowi
    czegokolwiek w tej sytuacji? Bo on jest pełnoletni. o ile dziewczynie
    załóżmy mogą zakazać coś, to chłopakowi już raczej nie. Wszak on nawet
    stroną tego postępowania nie będzie.

  • 92. Data: 2005-08-22 21:36:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale twierdzisz też, że jeśli dziewczyna postanowi przyjąć gościa w
    domu, to
    > rodzice nie mają rzekomo podstaw prawnych, aby jej zabronić. I ja
    się
    > odniosłem to tego.

    To zrozumiałem i właśnie dla tego śmiem oponować. Kro daje jurysdykcję
    rodzicom nad córką, a nie jej chłopakiem. Mają prawo jej tego zabronić
    i co do zasady powinna ich słuchać. Ale wywodzenie stąd prawa do
    zabronienia przychodzenia chłopakowi jest moim zdaniem błędem,
    albowiem nie są jego rodzicami. Tym bardziej wywodzenie zakazu
    skutkującego odpowiedzialnością z 193 kk.

    Moim zdaniem, to jedyną ewentualnością jest tego typu wolta, że
    rodzice wobec oporu córki co do zaniechania zapraszania gościa
    występują do sądu rodzinnego z prośbą, by ten w jej imieniu taki zakaz
    dla chłopaka orzekł. Sąd to już zrobić chyba (nie jestem pewien,a nie
    chce mi się analizować) może i chłopak traci tytuł prawny do
    odwiedzin, bowiem nie jest już zaproszony przez osobę uprawnioną.

    Ale to strasznie skomplikowane w praktyce. Podejrzewam, że zanim by
    coś takiego przeszło przez sąd, to dziewczyna osiągnie pełnoletniość i
    sprawa stanie się bezprzedmiotowa. No i nie jestem pewien, czy sąd
    może takie zarządzenie ze skutkiem dla chłopaka nie będącego przecież
    stroną postępowania wydać. Tym bardziej, że nie wiem czemu by to miało
    służyć tak naprawdę.

    Jeśli młodzi będą chcieli to robić, to robić będą nadal. Tyle, że
    rodzice utracą wszelką kontrolę nad tym, zaś dziewczyna się zeszmaci
    robiąc to byle gdzie i byle jak. Problemu i tak rozwiązać się nie
    rozwiąże, bowiem tym problemem jest przedwczesne podjęcie współżycia.
    Ale to już nastąpiło.

  • 93. Data: 2005-08-22 21:47:01
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Robert Tomasik <dea2ci$20h$1@atlantis.news.tpi.pl> Sunday 21 of August 2005
    16:16

    > Jeśli siostra ukończyła 15 lat i nie sprzeciwia się temu, to niestety
    > nic zrobić nie możesz. Nota bene rodzice też

    Jak "niestety"?

    --
    Rafał Maj

  • 94. Data: 2005-08-22 21:47:29
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Kaja <f4yg14jblxef$.13r1rpaairgi3$.dlg@40tude.net> Sunday 21 of August 2005
    17:29

    > Ja bym policję wezwała dodatkowo.

    I proboszcza!

    --
    Rafał Maj

  • 95. Data: 2005-08-22 21:48:53
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Harry <de944f$sst$1@nemesis.news.tpi.pl> Sunday 21 of August 2005 07:48

    > Sproboj zadzwonic po policje

    I leć po proboszcza. Boże, co za katoland.

    --
    Rafał Maj

  • 96. Data: 2005-08-22 22:24:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Raf256" <s...@r...com.invalid> napisał w wiadomości

    > Jak "niestety"?

    Niestety dla pytającego, bo on strasznie chce coś zrobić.

  • 97. Data: 2005-08-22 22:39:27
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Aug 2005 23:36:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w
    wiadomości: news:dedghh$dmb$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > rodzice wobec oporu córki co do zaniechania zapraszania gościa
    > występują do sądu rodzinnego z prośbą, by ten w jej imieniu taki zakaz

    Myślałem, że Twoje do bólu "wolnościowe" interpretacje prawa odnoszą się
    tylko do nauczycieli, okazuje się jednak, że i do rodziców również ;-)

    > Sąd to już zrobić chyba (nie jestem pewien, a nie chce mi się analizować) może
    > i chłopak traci tytuł prawny do odwiedzin, bowiem nie jest już zaproszony przez
    > osobę uprawnion?.

    Jakim sposobem traktujesz córkę jako osobę uprawnioną, skoro ona na
    podstawie kro musi uzyskać zgodę rodziców na zaproszenie gościa? A jak
    zgody brak, to nie został zaproszony przez osobę uprawnioną, więc wtargnął
    znaczy i najlepsze, co można zrobić, to dokonać jego ujęcia na gorącym
    uczynku i oddać w ręce Policji :-)

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 98. Data: 2005-08-22 23:33:55
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Mon, 22 Aug 2005 23:48:53 +0200, *Raf256* <news:5rtpt2-03e.ln1@raf256.com>
    napisał(a):

    > I leć po proboszcza. Boże, co za katoland.

    Co innego jak kolega przychodzi w odwiedziny na przyklad do mojej/Twojej
    siostry, czy córki, a co innego jak przychodzi i kładzie się z nią do wyra,
    zostaje na noc i jeszcze na dodatek nie chce się wynieść z mieszkania. Z
    postu osoby, która o tym napisała wywnioskowałam, że on przychodzi na
    noc...Wybacz nikt na poziomie nie pozwoli robić burdelu w swoim domu. Dopóki
    ta dziewczyna jest na utrzymaniu rodziców to ma się zachowywać jak należy, a
    jak dorośnie, zacznie pracować, a chce być z chłopakiem bez ślubu to niech
    się wyprowadzi. Niech on jej zapewni jakies lokum.

    --
    Kaja

  • 99. Data: 2005-08-23 03:30:03
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > czegokolwiek w tej sytuacji? Bo on jest pełnoletni. o ile dziewczynie
    > załóżmy mogą zakazać coś, to chłopakowi już raczej nie. Wszak on nawet

    Podałem przykładowo. i Będzie stroną postępowania, a na pewno będzie mu
    przysługiwał środek odwoławczy.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 100. Data: 2005-08-23 13:30:25
    Temat: Re: Obcy mćýczyzna w moim domu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uaeytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisa? w wiadomoœci

    > Jakim sposobem traktujesz córka jako osoba uprawniona, skoro ona na
    > podstawie kro musi uzyskaa zgoda rodziców na zaproszenie goœcia? A
    jak
    > zgody brak, to nie zostaę zaproszony przez osoba uprawniona, wiźc
    wtargn?
    > znaczy i najlepsze, co moaena zrobi?, to dokonaę jego ujźcia na
    gor?cym
    > uczynku i oddaę w race Policji :-)

    Na podstawie art. 22 kc - zak?adaj?c, aee dziewczyna przyjmuje goœcia w
    oddanym jej do dyspozycji pokoju - uzyskuje w zakresie dysponowania
    tym pokojem pe?n? zdolnoœę do czynnoœci prawnych. Zaœ stosunek prawny
    oparty na s?uaeebnoœci osobistej uaeywania pokoju opisany w art. 298 kc,
    który juae tutaj cytowa?em w tym w?tku. Tu zastosowanie maj? zasady
    wspó?aeycia spo?ecznego oraz miejscowe zwyczaje, a dopiero w drugiej
    linii zakazy rodziców, o ile wynikaj? z tych przes?anek. Nie mogź
    wykluczyę, aee miejscowe zwyczaje mog? zabraniaę przebywania na
    osobnoœci kobiecie z mźaeczyzn?, bo w niektórych krźgach
    narodowoœciowych takowe obowi?zuj?, ale zakazu tego nie naleaey
    rozszerzaę na wszystkie osoby.

    Poza tym jak juae pisa?em uznajź prawo do wydawania pleceń córce przez
    rodziców i uwaaeam, ze oczywiœcie mog? oni jej zabronię przyjmowania
    tego goœcia. Jednak protestuje przeciwko wywodzeniu z tego faktu
    skutków karnych dla samego ch?opaka, który przecieae pod w?adzź
    rodzicielsk? jej rodziców nie podlega, by zakaz z tej racji by? dla
    niego skuteczny. Z samego art. 193 kk wywieœę go równieae co do zasady
    nie sposób.

    W dalszej konsekwencji ujmowanie ch?opaka "na gor?cym uczynku" moaee
    siź zakończyę uznaniem przez s?d, ze zosta? on po prostu bezprawnie
    pozbawiony wolnoœci, ze skutkami znacznie powaaeniejszymi dla rodziców.
    Poza tym takie ujmowanie pozostaje cokolwiek w sprzecznoœę z ae?daniem
    do opuszczenia przez niego lokalu, z którego byœ chcia? wywieœę fakt
    pope?nienia przez niego przestźpstwa. Moaee to zrodzię podejrzenia o
    celow? prowokacjź nawet, polegaj?c? najpierw na odmowie wypuszczenia
    ch?opaka chc?cego wyjœę, a potem oskaraeeniu go przed organami œcigania
    o niedopuszczenie lokalu na ae?danie.

    Poza tym wobec faktu, iae pewnie wszystko odby?o by siź w atmosferze
    wzajemnych pretensji i ae?dań, a sama podstawa do zatrzymania jest
    cokolwiek w?tpliwa, moaee dojœę do uaeycia obrony koniecznej przez
    ch?opaka w celu samouwolnienia siź. Dopiero wówczas tak bardzo przez
    ciebie chroniona powaga urzźdu rodzica ulegnie zdruzgotaniu. nie doœę,
    aee dostanie po g?owie pierwszym przedmiotem pod rźko trzymanym, to
    jeszcze s?d uzna, aee bezprawnie pozbawi? wolnoœci gacha córki i nie ma
    prawa zakazywaę jej przyjmowania kolegów w pokoju. Ale to juae
    najczarniejszy scenariusz, zw?aszcza aee w opisywanej przez ans sprawie
    rodzice wcale nie protestuj? - choę powinni akurat jeœli relacja
    pytaj?cego jest wierna.

    PS: Masz chyba coœ z kodowaniem, bo zamiast polskich liter w Twoim
    poœcie widzź jakieœ "robaczki".