  • 1. Data: 2009-04-12 19:39:24
    Temat: Pogryziony pies
    Od: "Marcin" <m...@s...pl>

    Witam

    Spotyka mnie taka sytuacja.
    Ide z psem po osiedlu, nagle podbiega do mojego psa inny pies i go gryzie
    (właściciel nie trzymał psa na smyczy). Pogryzł mojego psa. Dzwonie na Straż
    Miejską, która przybywa. O ile wiem właścicielowi, który puszcza psa grozi
    mandat, ale czy ja moge wyegzekwować od tegoż właściciela koszty leczenia
    mojego psa?

    pzdr

    Marcin

  • 2. Data: 2009-04-12 19:43:01
    Temat: Re: Pogryziony pies
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@s...pl> napisał w wiadomości news:

    > O ile wiem właścicielowi, który puszcza psa grozi mandat, ale czy ja moge
    > wyegzekwować od tegoż właściciela koszty leczenia mojego psa?

    Oczywiście.
    Wyrządził swoim działaniem szkodę i jest zobowiązany do jej naprawienia.

  • 3. Data: 2009-04-12 19:54:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    Zaczął bym od zapytania tamtego mężczyzny, czy nie ma ubezpieczenia od
    odpowiedzialności cywilnej (bywa przy ubezpieczeniach mieszkań, domów
    itp.). Bo jak ma to wiele upraszcza. Zgłaszasz wniosek u jego
    ubezpieczyciela. Jak nie ma, to zostaje ugoda labo sąd. Sprawa raczej
    wygrana, o ile będziesz dochodził udokumentowanych kosztów (rachunek od
    weterynarza przykładowo), a nie szkód psychicznych Twojego psa.