  • 1. Data: 2019-06-22 07:46:08
    Temat: OPS
    Od: marek <m...@w...pl>

    OPS odmawia wydania kopii pism składanych do OPS-u przez jedną ze stron
    konfliktu, w którym są tzw. "krzyżowe" Niebieskie Karty.
    OPS najpierw, w odpowiedzi na wniosek strony [tej która chce tylko
    kopie swoich pism, oraz pism na których złożyła swój podpis], stwierdza
    [pisownia oryginalna - zawierająca błędy stylistyczne]:
    "Nie mamy możliwości udostępnienia dokumentów, ponieważ zespól
    interdyscyplinarny nie jest organem administracji publicznej,
    a procedura NK nie jest postępowaniem administracyjnym
    nie mają więc zastosowania przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
    osób oraz kodeksu postępowania administracyjnego umożliwiający wgląd
    w akta sprawy na każdym etapie postępowania. Akta zostały wytworzone w
    ramach pełnionych obowiązków służbowych i stanowią dokumentacje grupy
    roboczej"

    W dalszej części swego pisma OPS uzasadnia swoje stanowisko
    treścią wyroku NSA z dnia 28 paź. 2009r. sygn OSK 714/09.
    którego treść oczywiście cytuje w swoim piśmie:

    "Należy jednak z cała stanowczością stwierdzić, że zespół
    interdyscyplinarny i grupa robocza nie są organami administracji
    publicznej, a same "Niebieskie Karty" nie sa procedura postępowania
    administracyjnego, w związku z czym wydaje się, że ww. przepisy nie mogą
    nieć zastosowania"

    No właśnie "wydaje się".

    Czyli rasumując:
    OPS swoje stanowisko (odmowa) uzasadnia wątpliwościami SN
    Brawo.

    Na marginesie pragnę tylko zauważyć, że "sprawa" prowadzona jest
    pod "odgórnie założona tezę".
    I nie jest to "subiektywna ocena" strony która zaczęła się bronić.
    Sprawca ponad 30-letnięgo znęcania się nad dwoma osobami
    próbuje teraz robić z siebie ofiarę by uniknąć odpowiedzialności za swe
    czyny. Tylko dlatego, że jedna z ofiar zaczęła się bronić.
    Druga osoba będąca również ofiarą znęcania się przeszła na stronę swojego
    oprawcy. Klasyczny syndrom.

    Pracownicy OPS-u udają, że nie wiedzą o ww. a jeden z nich w swoich
    wypowiedziach, gdy został poinformowany o 30 letnim okresie, stwierdza
    cytuję:
    "... no wie pan ... tak już to jest, że jest ta ofiara i ten oprawca "
    To o tej ofierze co to przeszła na stronę oprawcy.

    Sprawę pracownicy OPS-u prowadzą pod odgórnie założona tezę
    na każdym etapie postępowania (wywiady, wizyty, rozmowy w OPS-ie)
    tj winę próbują przypisać ofierze tej, która zaczęła się bronić.

    Finał dla tej osoby, która zaczęła się bronić jest tragiczny.

    Czy i kto (jaka instytucja) kontroluje prace OPS-ów?

    Pytam bo kilku osobom z lokalnego OPS wydaje się, że są policjantem,
    prokuratorem i sędzią w jednej osobie i wydaje im się ze są bezkarni.

    Dochodzi nawet do fabrykowania/fałszowania protokołów/notatek przez
    pracowników OPS.

    Marek.

  • 2. Data: 2019-06-22 08:02:21
    Temat: Re: OPS
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Sat, 22 Jun 2019 07:46:08 +0200, marek napisał(a):

    [...]
    > OPS swoje stanowisko (odmowa) uzasadnia wątpliwościami SN

    Miało być oczywiście:
    OPS swoje stanowisko (odmowa) uzasadnia wątpliwościami NSA

    A co do SN.
    To Sąd Najwyższy w swoim wyroku (nie mam sygnatury) stwierdził, że
    gdy są tzw. krzyżowe NK to nie może być mowy o znęcaniu
    a może być mowa o konflikcie.
    Powyższego oczywiście nie zauważa policja, prokuratura i sąd.
    W efekcie człowiek popełnia samobójstwo.

    Marek.

  • 3. Data: 2019-06-22 08:10:58
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.06.2019 o 08:02, marek pisze:
    > To Sąd Najwyższy w swoim wyroku (nie mam sygnatury) stwierdził, że
    > gdy są tzw. krzyżowe NK to nie może być mowy o znęcaniu
    > a może być mowa o konflikcie.

    oczywiście, policaj zakłada NK kiedy stwierdzi przemoc, w przypadku
    krosu przemoc jest w obie strony:)

    --
    I love love

  • 4. Data: 2019-06-22 09:05:55
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Sat, 22 Jun 2019 08:10:58 +0200, u2 napisał(a):

    > oczywiście, policaj zakłada NK kiedy stwierdzi przemoc, w przypadku
    > krosu przemoc jest w obie strony:)

    Nie ma czegoś takiego jak "przemoc w obie strony".

  • 5. Data: 2019-06-22 09:07:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.06.2019 o 07:46, marek pisze:

    > OPS odmawia wydania kopii pism składanych do OPS-u przez jedną ze stron
    > konfliktu, w którym są tzw. "krzyżowe" Niebieskie Karty.

    Komu mieliby to wydać i w ramach jakiego postępowania - bo nie jest to
    dla mnie jasne.

  • 6. Data: 2019-06-22 09:10:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.06.2019 o 09:05, marek pisze:

    > Nie ma czegoś takiego jak "przemoc w obie strony".

    CZemu tak uważasz? Pytam w sensie ogólnym, a nie w tej konkretnej
    sprawie, bo tego nie analizowałem. Jestem sobie spokojnie w stanie
    wyobrazić, gdzie przykłądowo mąż popija i pod wpływem alkoholu urządza
    awantury, bije żonę, zaś jak jest trzeźwy, to żona jego maltretuje.
    Takie rzeczy mogą trwać latami.

  • 7. Data: 2019-06-22 09:55:00
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Sat, 22 Jun 2019 09:07:04 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Komu mieliby to wydać i w ramach jakiego postępowania - bo nie jest to
    > dla mnie jasne.

    Osoba, jedna ze stron, wnioskowała o wydanie kopii pism, które sama złożyła
    do OPS-u, oraz kopi pisma, "autorstwa" pracowników OPS-u, na którym to
    piśmie ponoć osoba "złożyła swój podpis" w mniemaniu pracowników OPS-u.
    Zachodzi uzasadnione podejrzenie sfabrykowania dokumentu przez pracowników
    OPS-u.
    A mając na uwadze kaliber sprawy kwalifikuje się to do złożenia doniesienia
    do prokuratury.

  • 8. Data: 2019-06-22 10:07:39
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Sat, 22 Jun 2019 09:10:02 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > wyobrazić, gdzie przykłądowo mąż popija i pod wpływem alkoholu urządza
    > awantury, bije żonę, zaś jak jest trzeźwy, to żona jego maltretuje.

    To jest konflikt.
    Żadna ze stron nie "uzyska", a jeśli tak to tylko do apelacji, statutu
    "ofiary" w procesie karnym,
    A oskarżenie drugiej strony, przez prokuraturę,
    o znęcanie się nad "tą ofiara" to tylko radosna twórczość
    pod odgórnie założoną tezę przez OPS, dzielnicowego i prokuraturę.
    Czego nie chce zauważyć nawet sąd.
    Bo mamy kozła.
    Tyle, że "kozioł" wszystko skrupulatnie dokumentował.
    Z naciskiem na "skrupulatnie".

  • 9. Data: 2019-06-22 13:32:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.06.2019 o 09:55, marek pisze:

    > do prokuratury.

    To złożyć to zawiadomienie. Prokurator sobie da radę.

  • 10. Data: 2019-06-22 13:33:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.06.2019 o 10:07, marek pisze:

    > Czego nie chce zauważyć nawet sąd.

    Jeśli sąd nie chce zauważyć, to gdzie chcesz te dokumenty przedstawić?