  • 1. Data: 2019-06-21 17:03:27
    Temat: Kary więzienia dla czterech b. policjantów oskarżonych w procesie ws. śmierci Igora Stachowiaka
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wpolityce.pl/kryminal/451828-wyrok-ws-igora-
    stachowiaka-byli-policjanci-skazani

    Na kary od 2 lat do 2,5 roku więzienia skazał w piątek wrocławski sąd
    czterech policjantów oskarżonych o przekroczenie uprawnień i znęcanie
    się nad Igorem Stachowiaki, który w maju 2016 r. zmarł na jednym z
    wrocławskich komisariatów.

    Na ławie oskarżonych w procesie ws. śmierci Igora Stachowiaka zasiada
    czterech były policjantów, którzy w dniu śmierci Stachowiaka, pełnili
    służbę, jako funkcjonariusze Komisariatu Policji Wrocław Stare Miasto.
    Łukasz R., Paweł G., Paweł P. oraz Adam W. zostali oskarżeni o
    przekroczenie uprawnień i znęcanie się nad osobą pozbawioną wolności.
    Prokuratura stwierdziła jednak, że ,,wyczerpująco zebrany w toku śledztwa
    materiał dowodowy nie daje podstaw do skierowania aktu oskarżenia w
    zakresie nieumyślnego spowodowania śmierci Igora S."

    W piątek sąd uznał, że wszyscy oskarżeni są winni zarzucanych im czynów.
    Najwyższą karę - 2,5 roku wiezienia - sąd orzekła dla Łukasza R., który
    miał użyć trzykrotnie tasera wobec Stachowiaka. Pozostali oskarżeni
    zostali skazani na karę 2 lat więzienia.

    Sędzia Krzysztof Korzeniewski, uzasadniając wydany w piątek wyrok,
    podkreślił, że ,,nie budzi jakichkolwiek wątpliwości, że oskarżeni
    zdawali sobie sprawę z cierpień, jakich doznawał zatrzymany Igor
    Stachowiak".

    Godzili się na zadawanie tych cierpień

    -- podkreślił.

    Dodał, że policjanci widzieli ,,wijącego się z bólu Igora Stachowiaka, a
    pomimo to po raz kolejny i kolejny ten ból mu zadawali przy użyciu
    urządzenia taser". ,,Rozmiar bólu i cierpienia, jak wskazują nagrania,
    były ogromne. Działania policjantów, choć krótkie, nie były pozbawione
    okrucieństwa" - powiedział sędzia.(

    Igor Stachowiak zmarł w maju 2016 r. po zatrzymaniu i przewiezieniu na
    komisariat policji Wrocław Stare Miasto. Według pierwszej opinii
    lekarzy, przyczyną śmierci była ostra niewydolność krążeniowo-oddechowa.
    Tę samą przyczynę biegli medycy sądowi potwierdzili przed sądem.
    Zeznali, że Stachowiak był pod wpływem narkotyków i został kilkakrotnie
    rażony paralizatorem, a te czynniki w połączeniu doprowadziły do
    niewydolności.

    as/PAP

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-06-21 17:46:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.06.2019 o 17:03, u2 pisze:
    > https://wpolityce.pl/kryminal/451828-wyrok-ws-igora-
    stachowiaka-byli-policjanci-skazani

    Zaskoczenia nie ma...

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2019-06-21 17:56:56
    Od: u2 <u...@o...pl>

  • 4. Data: 2019-06-21 18:06:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.06.2019 o 17:56, u2 pisze:

    > Prokuratura stwierdziła jednak, że ,,wyczerpująco zebrany w toku śledztwa
    > materiał dowodowy nie daje podstaw do skierowania aktu oskarżenia w
    > zakresie nieumyślnego spowodowania śmierci Igora S."

    Przecież pisałem że nie ma zaskoczenia. To było wiadomo od dawna, że
    zerokurator się nie dopatrzył spowodowania śmierci - "wzioł i umar".

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2019-06-21 18:35:02
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.06.2019 o 18:06, Shrek pisze:

    > Przecież pisałem że nie ma zaskoczenia. To było wiadomo od dawna, że
    > zerokurator się nie dopatrzył spowodowania śmierci - "wzioł i umar".

    zazdrościsz:)

    --
    I love love