    From: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: OFE: Gdzie w pierwszej kolejnosci: ZUS czy pracodawca
    Date: Wed, 07 Jul 2010 20:23:00 +0200

    Witam,

    ostatnio analizowalem sobie wartosci skladek przekazywanych na OFE i
    porownywalem to co powinno z tym co wplynelo. oprocz 3 miesiecy, ktore
    weszly w mase upadlosciowa, mam kilka rozbieznosci. nie sa one znaczne,
    rzedu kilku, kilkunasty groszy na skladke, raz na plus, raz na minus -
    ale w totalu jestem w plecy :) - i wystpeuja 5 razy w okresie 2 lat.

    gdzie w pierwszej kolejnosci zlozyc pisemko o weryfikacje: pracodawca
    czy ZUS ?

    raczej blad po stornie pracodawcy wykluczam. nie wiem jak dokladnie
    wyglada proces od wyliczenia skladek przez pracodawce do momentu
    zadeklarowania przelewu do ZUSu. Z tego co sie orientuje to jest to
    jedna platnosc dokonywana na poczet wszystkich skladek i nastpenie przez
    ZUS rozdzielana na poszczegolne konta. Skladki sa wyliczane przez system
    i blad moze powstac jedynie w momencie deklarowania wplaty [a moze to
    tez idzie przez jakies oprgoramowanie automatycznie] ?

    co do ZUSu, to ZUS jak to ZUS :) U poprzendiego pracodawcy rowniez
    mialem rozbieznosci i bezposrednia interwencja w ZUsie wtedy pomogla.

    PS: ktos pamieta na jakim druku sklada sie reklamacje do ZUSu odnosnie
    blednej wartosci skladek przekazanych na OFE ?

    dzieki