  • 1. Data: 2005-08-13 19:15:07
    Temat: ODMOWA WYDANIA REFERENCJI
    Od: Efcia<e...@o...pl>

    Mam problem z moim pracodawcą. Pracuję na umowę o dzieło od blisko roku.
    Wykonuje zawod konsultanta telefonicznego, ale tez i obróbki baz danych itp.
    teraz zamierzam wyjechac za granice. poprosilam w kadrach o referencje no i
    zaczely sie schody. Powiedziano mi ze jako ze w umowie nie ma zawartego
    konkretnego zawodu konsultanta (99% własnie to robi) to jesli oni mi napisza
    opinie o bazach danych (wiekszosc ma wspolnego tylko tyle z tym ze widza do
    kogo dzwonią) to nie bedzie to prawdą. A ja jako team leader własnie obróbka baz
    sie zajmuje a nie telefonowaniem. Uh rozpisałam sie ale mam pytanie. Czy oni maja
    do tego prawo?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-08-13 19:37:38
    Temat: Re: ODMOWA WYDANIA REFERENCJI
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 13 Aug 2005 19:15:07 +0000 (UTC), Efcia<e...@o...pl> wrote:

    Cos pomieszales:
    >Pracuję na umowę o dzieło od blisko roku.
    >Wykonuje zawod konsultanta telefonicznego, ale tez i obróbki baz danych itp.
    Zatem zajmujesz sie ("wykonuje") zarowno telefonowaniem jak i obrobka
    baz danych.

    >Powiedziano mi ze jako ze w umowie nie ma zawartego
    >konkretnego zawodu konsultanta (99% własnie to robi)
    99% czego? Twojego czasu? Czy 99% zespolu? Ale co maja zadania
    wykonywane przez czlonkow zespolu do Twoich referencji?
    Jaki masz zawod (a raczej: stanowisko) w umowie?

    >to jesli oni mi napisza
    >opinie o bazach danych (wiekszosc ma wspolnego tylko tyle z tym ze widza do
    >kogo dzwonią) to nie bedzie to prawdą.
    Pisalas ze zajmujesz sie rowniez obrobka baz danych? Wiec dlaczego nie
    bedzie to prawda?

    >A ja jako team leader własnie obróbka baz
    >sie zajmuje
    A wiec jednak bazy danych?

    >a nie telefonowaniem.
    Pisalas chyba ze wykonujesz zawod konsultanta telefonicznego?

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 3. Data: 2005-08-13 19:45:12
    Od: Efcia<e...@o...pl>

    ja sie zastanawiam po co tu ludzie siedza, zeby błedy wyłapywać? bezsens i brak
    zajęcia. Ale wyjasnie bo nie wiem co mam robić.
    Od roku pracuję w firmie telemarketingowej. jestem team leaderem od pół roku.
    Pierwsze 4 miesiące pracowałam jako konsultant telefoniczny. Więc nie
    zajmowałam się obróbką baz danych. Od stycznia jestem leaderem więc doszły mi
    dodatkowe obowiązki, między innymi obróbka baz danych.
    W umowie o dzieło zawartej z moim pracodawcą jest napisane własnie o bazach
    danych, a nie o konsultancie telefonicznym. Gdy w kadrach poprosiłam o
    referencje, powiedziano mi, że nie wydadzą mi ponieważ były by niezgodne z tym
    co w umowie jest zawarte. Cóz w 99% pracowników pewnie tak, lecz ja z pracą
    jako konsultant od stycznia nie miałam nic wspólnego.
    ale interesuje mnie czy pracodawca ma prawo mi odmówić wydania referencji?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2005-08-13 21:27:38
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Sat, 13 Aug 2005 19:45:13 +0000 (UTC), Efcia<e...@o...pl> wrote in
    article <ddlik8$smq$1@opal.futuro.pl>:

    [...]
> [...]
    > referencje, powiedziano mi, że nie wydadzą mi ponieważ były by niezgodne z tym

    No przecież, jeśli napiszą o tym, że zajmujesz się bazami danych, to
    właśnie będzie zgodne z tym, co jest napisane w umowie.

    Ale wcześniej piszesz:

> [...]
    | opinie o bazach danych (wiekszosc ma wspolnego tylko tyle z tym ze widza do

    I to brzmi logicznie. Firma podpisuje z telefonistkami lewe umowy o
    dzieło (zamiast umów o pracę lub umów zlecenia), z fikcyjnym przedmiotem
    umowy (telefonowanie to żadne dzieło, więc nie można go wpisać w takiej
    umowie). Jak osoby w kadrach są takie wrażliwe na PRAWDĘ, to niech się
    sprzeciwią podpisywaniu takich umów, a nie smęcą, że referencje będą
    niezgodne z faktycznie wykonywaną pracą ;)

    Jak chcesz załatwić sprawę, idź do kogoś, komu podlegałaś merytorycznie
    i poproś o pomoc w kadrach.

    > Czy oni maja do tego prawo?

    A czy mają obowiązek wypisywania referencji osobie zatrudnionej na umowę
    o dzieło? Nie mam pojęcia, ale wydaje mi się to wątpliwe.

    Nina
    --
    Antonina Liedtke ____________________________ ______ _ ___
    http://hell.pl/nina/ ________________________ \`.,'/ _____ / |/ <_>__ ___ _

  • 6. Data: 2005-08-13 22:28:05
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 13 Aug 2005 19:45:12 +0000 (UTC), Efcia<e...@o...pl> wrote:

    >ja sie zastanawiam po co tu ludzie siedza, zeby błedy wyłapywać? bezsens i brak
    >zajęcia. Ale wyjasnie bo nie wiem co mam robić.
    Bledy wylapuje, bo staram sie zrozumiec co napisalas.

    >ale interesuje mnie czy pracodawca ma prawo mi odmówić wydania referencji?
    Ma prawo odmowic.

    WAM

  • 7. Data: 2005-08-14 08:11:54
    Od: Efcia<e...@o...pl>

    Ma prawo? a kiedy? jaka ustawa prawna to gwarantuje.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2005-08-14 09:36:42
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Efcia" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ma prawo? a kiedy? jaka ustawa prawna to gwarantuje.

    Hmmm.. raczej chyba - jaki akt prawny nakazuje wystawianie referencji?

    Monika

  • 9. Data: 2005-08-14 10:17:10
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > ja sie zastanawiam po co tu ludzie siedza, zeby błedy wyłapywać?

    Bo nikt ciebie nie zna a WAM zwrocil tobie na to uwage. Dla mnie rowniez nie
    jest jednoznaczne co wedlug ciebie jest "obrobka baz danych". Popularny (-a)
    "wklepywaczka" rowniez obrabia baze danych i programista ktory baze stworzyl
    tez - o administratorze sieci nawet nie wspomne ale rowniez obrabia pewne
    moduly bazy danych.

    > bezsens i brak
    > zajęcia.

    Jesli ktos tu siedzi w czasie wolnym to guzik ci do tego a jesli w pracy to
    widac zrobil co do jego obowiazkow nalezy i oddaje sie blogiemu lenistwu.

> [...]

    > jako konsultant od stycznia nie miałam nic wspólnego.
    > ale interesuje mnie czy pracodawca ma prawo mi odmówić wydania referencji?

    Tak... zly argument podali. Wybacz kadrowej ale tak na prawde nie maja
    takiego obowiazku. Prawo pracy nie nakazuje wydania innego dokumentu niz
    swiadectwa pracy.

    Pozdrawiam Maver