    From: n...@h...pl (Nina Liedtke)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ODMOWA WYDANIA REFERENCJI
    Date: Sat, 13 Aug 2005 23:27:38 +0200

    On Sat, 13 Aug 2005 19:45:13 +0000 (UTC), Efcia<e...@o...pl> wrote in
    article <ddlik8$smq$1@opal.futuro.pl>:

    [...]
    > Pierwsze 4 miesiące pracowałam jako konsultant telefoniczny. Więc nie
    > zajmowałam się obróbką baz danych. Od stycznia jestem leaderem więc doszły mi
    > dodatkowe obowiązki, między innymi obróbka baz danych.
    > W umowie o dzieło zawartej z moim pracodawcą jest napisane własnie o bazach
    > danych, a nie o konsultancie telefonicznym. Gdy w kadrach poprosiłam o
    > referencje, powiedziano mi, że nie wydadzą mi ponieważ były by niezgodne z tym
    > co w umowie jest zawarte.

    No przecież, jeśli napiszą o tym, że zajmujesz się bazami danych, to
    właśnie będzie zgodne z tym, co jest napisane w umowie.

    Ale wcześniej piszesz:

    | Powiedziano mi ze jako ze w umowie nie ma zawartego
    | konkretnego zawodu konsultanta (99% własnie to robi) to jesli oni mi napisza
    | opinie o bazach danych (wiekszosc ma wspolnego tylko tyle z tym ze widza do
    | kogo dzwonią) to nie bedzie to prawdą.

    I to brzmi logicznie. Firma podpisuje z telefonistkami lewe umowy o
    dzieło (zamiast umów o pracę lub umów zlecenia), z fikcyjnym przedmiotem
    umowy (telefonowanie to żadne dzieło, więc nie można go wpisać w takiej
    umowie). Jak osoby w kadrach są takie wrażliwe na PRAWDĘ, to niech się
    sprzeciwią podpisywaniu takich umów, a nie smęcą, że referencje będą
    niezgodne z faktycznie wykonywaną pracą ;)

    Jak chcesz załatwić sprawę, idź do kogoś, komu podlegałaś merytorycznie
    i poproś o pomoc w kadrach.

    > Czy oni maja do tego prawo?

    A czy mają obowiązek wypisywania referencji osobie zatrudnionej na umowę
    o dzieło? Nie mam pojęcia, ale wydaje mi się to wątpliwe.

    Nina
    --