  • 71. Data: 2013-01-29 14:17:38
    Temat: Re: OC bez prawa jazdy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jan 2013, Alek wrote:

    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał

    > Ta, jasne. I żeby móc faktycznie skorzystać z tej wiedzy powinien
    > posiadać odpowiedni częstościomierz.

    I metrowy przymiar, nie zapomnij.
    Ale można to przetłumaczyć tak - aktualny egzamin, z pytaniami
    "pojedynczego wyboru", chyba utrudnia zadanie pytania z tej
    dziedziny tak, żeby było bezsensowne.
    Znaczy jeśli do wyboru będą odpowiedzi "60 do 120 mignięć
    na minutę" i "70 do 140 mignięć na minutę" to tak, jestem
    skłonny uznać je za przesadzone.
    Ale błędów grubych kierowca raczej popełniać nie powinien:

    [...]
    > I przed każdym wyjazdem powinien osobiście robić przegląd
    > i pomiary [...]
    > bo a nuż ma ciut [...]

    O to "ciut" chodzi.
    Żeby nie jechał z czymś co błyska 20 razy na minutę i uważał
    że ma sprawny kierunkowskaz.

    pzdr, Gotfryd

  • 72. Data: 2013-01-29 14:21:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jan 2013, Bydlę wrote:

    > Tyle, że oni (wehikularze i perpedesiarze) o wiele mniej gardłują
    > o prawie i jego szanowaniu...

    Obstawiam, że *CI* pedelarze o któych piszesz, też o prawie
    nie gardłują :)

    > <rzep>
    > Wzdłuż? Wszystkie tak jeżdżą!
    > </rzep>
    > ;-)

    Trafiony :)

    > Natomiast jeśli chodzi o jeżdżące po chodniku, to w zasadzie nie widuję.
    > (może dlatego, że dość rzadko bywam w centrach miast - na peryferiach jest
    > luźniej)

    No ja tak na peryferium, a widuję regularnie - "przecież MUSZĘ
    zaparkować", a kto by tam przez krawężnik przejeżdżał; przecież
    samochodowi nie będzie przeszkadzała rynienka wygnieciona
    w chodnikowych płytkach.

    pzdr, Gotfryd

  • 73. Data: 2013-01-29 14:42:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.01.2013 13:11, RadoslawF pisze:

    > W naszym. Numeru nie podam, nie zbieram pytań egzaminacyjnych więc
    > numerka nie znam.

    Nie trzeba zbierać. Dotychczasowe pytania były jawne i opublikowane.
    Więc jak twierdzisz, że jest w tym zestawie takowe, to wystarczy
    otworzyć tę bazę (plik PDF) i wskazać numer. Ja twierdzę, że takiego
    pytania nie ma i nie było od co najmniej 8 lat.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 74. Data: 2013-01-29 14:45:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.01.2013 10:42, Bydlę pisze:

    > <rzep>
    > Wzdłuż? Wszystkie tak jeżdżą!
    > </rzep>
    > ;-)

    Nie sądzę. Samochód, a raczej jego kierowca, ma prawo jechać tylko w
    poprzek chodnika i też tylko w określony sposób.

    Jeżeli miałeś na myśli ,,równolegle do'' to ,,wzdłuż'' ma jednak inne
    nieco znaczenie, bo co prawda kierunek ten sam, ale położenie we wnętrzu
    obiektu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 75. Data: 2013-01-29 15:19:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-29 14:42, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

> [...]
    > otworzyć tę bazę (plik PDF) i wskazać numer. Ja twierdzę, że takiego
    > pytania nie ma i nie było od co najmniej 8 lat.

    To że były publikowane to wiem, czy są jeszcze dostępne nie wiem.
    Więc nie otworzę tej bazy czy tego pliku PDF.
    Ale gdybyś miał namiary na te pytania w normalnym pliku tekstowym
    gdzie łatwo coś wyszukać to poproszę o linka.

    Pozdrawiam

  • 76. Data: 2013-01-29 16:07:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.01.2013 15:19, RadoslawF pisze:
    > To że były publikowane to wiem, czy są jeszcze dostępne nie wiem.

    google --> baza pytań prawo jazdy pdf

    wynik na 1 miejscu:

    http://www.transport.gov.pl/files/0/1792131/Bankpyta
    negzamPL2011luty.pdf

    > Więc nie otworzę tej bazy czy tego pliku PDF.
    > Ale gdybyś miał namiary na te pytania w normalnym pliku tekstowym
    > gdzie łatwo coś wyszukać to poproszę o linka.

    Nie wiem na ile łatwo, bo ten jest tekstowy, ino wewnątrz PDFa, bo
    pytania mają zdjęcia i są ułożone graficznie. Ale szukanie działa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 77. Data: 2013-01-29 16:56:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-29 16:07, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

> [...]
    >
    > Nie wiem na ile łatwo, bo ten jest tekstowy, ino wewnątrz PDFa, bo
    > pytania mają zdjęcia i są ułożone graficznie. Ale szukanie działa.

    Szukanie nie działa ale tam faktycznie już nie ma tego pytania.
    Tyle że to zastaw sprzed dwu lat a nie ośmiu.

    Pozdrawiam

  • 78. Data: 2013-01-29 19:10:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jan 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > znaczenie, bo co prawda kierunek ten sam, ale położenie we wnętrzu obiektu.

    Hm... powiadasz, że jak ktoś mówi, że jedzie wzdłuż rzeki
    to popełnia błąd językowy, skoro ma na myśli drogę biegnącą
    wzdłuż... wróć, równolegle do rzeki?

    Ustawodawca był przezorny i wyraźnie zastrzegł "jazdy wzdłuż *po*
    chodniku", IMO słusznie, a ja tego zastrzeżenia nie uczyniłem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 79. Data: 2013-01-29 19:20:40
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-01-29 14:21:19 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

> [...]
    > zaparkować", a kto by tam przez krawężnik przejeżdżał; przecież
    > samochodowi nie będzie przeszkadzała rynienka wygnieciona

    Teraz jestem już pewien, że nie widuję takich ancymonów.
    Serio.

    --
    Bydlę

  • 80. Data: 2013-01-29 20:56:59
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Hm... powiadasz, że jak ktoś mówi, że jedzie wzdłuż rzeki
    > to popełnia błąd językowy, skoro ma na myśli drogę biegnącą
    > wzdłuż... wróć, równolegle do rzeki?

    Może to kwestia tego, że ja bym tak nie powiedział i mi to dziwnie brzmi.
    Ale może i masz rację, bo mnie też np. drażnią medialne doniesienia,
    typu: ,,islamiści podłożyli bombę'', bo mi się ,,islamiści'' w mózgu
    jednoznacznie kojarzą ze znawcami islamu, badaczami itp. A wyznawcy
    islamu od zawsze byli dla mnie muzułmanami. No ale sprawdziłem w
    słowniku i faktycznie islamista może również znaczyć wyznawca islamu. A
    jednak wciąż mnie to drażni.

    Pewnie ze wzdłuż jest podobnie. Mój mózg widać działa tak, że wzdłuż
    czegoś automatycznie mi się kojarzy z jechaniem po tym czymś.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek