    Date: Mon, 29 Jul 2013 13:04:33 +0200
    From: Jacek <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: O paleniu gałęzi

    W dniu 2013-07-29 12:53, Andrzej Lawa pisze:
    > Ale do rzeczy:
    >
    > http://www.oswiecim-gmina.pl/pl/46921/63789/ZAKAZ_PA
    LENIA_SMIECI.html

    > Czyli jeśli masz ognisko w celu spalenia drewnianych śmieci - popełniasz
    > wykroczenie.
    >
    > Jeśli palisz ognisko w celu towarzysko-kiełbaskowym - jesteś czysty.

    Tutaj bym "polimeryzował".
    Przytoczyłem przepis z ustawy o odpadach i tam czarno na białym
    pozwalają, to raz.
    Gałęzie jakoś mi też słabo podpadają pod śmieci, czy tam odpady. Przy
    pracach leśnych i przydrożnych wycinkach powszechnie spala się
    drobniejsze gałęzie. Nie wydaje mi się, żeby ich obowiązywało inne
    prawo, niż mnie. To dwa.
    Wprawdzie coraz większa popularnośc brykietów kominkowych powoduje, że
    często takie gałęzie mielą na miejscu na zrębki i oddają do
    brykietowania, ale to świadczy tylko o tym, że gałęzie to niekoniecznie
    odpady a raczej surowiec do produkcji, czy też wprost opał.
    Jakbym rozpalił ognisko z węgla, a nie z gałęzi to coś złego by było?
    Jakbym te same gałęzie spalał w kominku (co też i czynię ale tylko
    grubsze, bo z drobnymi za dużo roboty) to magicznie z odpadów stałymi
    się opałem, cz byłoby to spalanie odpadów?
    Jacek