    Date: Mon, 29 Jul 2013 10:36:41 +0200
    From: Jacek <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: O paleniu gałęzi

    Mam problem z gałęziami w ogrodzie (gałęzie z jesiennego przycinania
    drzew oraz pędy winogron). Jest tego dużo i zawsze zagospodarowuję te
    grubsze, a cienkie palę.
    Sąsiad nasyła mi straż miejską a z nimi rozmowa po pierwsze przyjemna
    nie jest a po drugie twierdzą, że jest uchwała rady miasta zabraniająca
    palenia. Daty, ani numeru tej uchwały nie potrafią podać.
    Nie udało mi się dogrzebać do tej uchwały, ale podejrzewam, że dotyczy
    ona ogródków działkowych a mój nie jest działkowy, tylko zwykły przy domu.
    Ja twierdzę, że:
    1. palę z zachowaniem wymogów p.poż.
    2. palę z zachowaniem przepisów art. 31 p. 7 ustawy o odpadach, który mówi:
    "Dopuszcza się spalanie zgromadzonych pozostałości roślinnych poza
    instalacjami i urządzeniami, chyba że są one objęte obowiązkiem
    selektywnego zbierania."

    Moje pytania są takie:
    1. czy rada miasta może zakazać palenia, jeżeli dopuszcza to ustawa?
    2. czy straż może podać, że jest tam jakaś uchwała i masz się pan
    dostosować, czy muszą podać jej datę i numer (przynajmniej, żebym mógł
    się tym dziełem zapoznać)?
    3. jakie Waszym zdaniem przepisy są tutaj właściwe?
    Jacek