  • 1. Data: 2003-01-14 07:46:25
    Temat: Nowy zakres obowiązków
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam,
    mam pytanie - czy pracownik może odmówić podpisania nowego zakresu obowiązków?
    Siostra pracuje jako główna księgowa, ma mnóstwo pracy, a pan dyrektor
    dodatkowo chce dokoptować jej sprawy kadrowe (pracuje w szkole). Żaden
    pracownik wcześniej na tym stanowisku nie miał tego w zakresie, zajmowała się
    tym kobieta pracująca w sekretariacie. Teraz jednak dyrektor motywuje swą
    decyzję tym, że chce, aby zajmowała się tym siostra, bo wie, że zrobi to lepiej
    (od pani pracującej w sekretariacie). Dla mnie, to żadne usprawiedliwienie. Co
    myślicie o tym?

    Milena

  • 2. Data: 2003-01-14 08:43:17
    Temat: Odp: Nowy zakres obowiązków
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...
    > Witam,
    > mam pytanie - czy pracownik może odmówić podpisania nowego zakresu
    obowiązków?

    teoretycznie może...w ramach oszczędnosci itd...

    > Siostra pracuje jako główna księgowa, ma mnóstwo pracy, a pan dyrektor
    > dodatkowo chce dokoptować jej sprawy kadrowe (pracuje w szkole).

    jeżeli likwidowałabym taki etat to księgowa byłaby pierwszą osobą ,którą bym
    wskazała do tych czynności..

    Żaden
    > pracownik wcześniej na tym stanowisku nie miał tego w zakresie, zajmowała
    się
    > tym kobieta pracująca w sekretariacie.

    w większości szkól zajmuje się tym pani z sekretariatu,która w swoim
    zakresie ma/ podanie kawy ,przyjęcia poczty,przedłozenie jej dyrektorowi do
    zadekretowania, wysłanie poczty/.

> [...]
    lepiej
    > (od pani pracującej w sekretariacie). Dla mnie, to żadne

    widocznie pani nie może sobie z tym poradzić...nowe przepisy,naliczanie
    urlopów,karta nauczyciela,wysługi, zatrudnienie itp. a najbardziej pewnie
    jest sprawia trudność w częstych zmianach przepisów ,które księgowa raczej
    musi na bieżaco znać ...kłopot jest przy sprawozdaniach GUS-wskich :-)
    moze porozmawiać z dyrektorem,żeby jej dał kogoś do pomocy troche się dziwie
    z jednej strony a dzisiaj różnie bywa...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-15 00:06:43
    Temat: Re: Nowy zakres obowiązków
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    On 14 Jan 2003 08:46:25 +0100, m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > Siostra pracuje jako główna księgowa, ma mnóstwo pracy, a pan dyrektor
    > dodatkowo chce dokoptować jej sprawy kadrowe (pracuje w szkole).

    To raczej kadrowej dyrektor powinien dołożyć pracy,tzn płace.

    --
    Pozdrawiam;
    Kaja

  • 4. Data: 2003-01-15 00:38:32
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:1...@n...onet.pl...
    > obowiązków?
    >
    > teoretycznie może...w ramach oszczędnosci itd...

    Ello Sandra

    W ramach jakich oszczednosci moze odmowic?

    A tak poza tym, czy nie stosuje sie w takiej sytuacji wypowiedzenia
    zmieniającego?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2003-01-15 10:03:53
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > W ramach jakich oszczednosci moze odmowic?
    >
    > A tak poza tym, czy nie stosuje sie w takiej sytuacji wypowiedzenia

    Wedlug mnie tak.

    --
    Depi.

  • 6. Data: 2003-01-15 11:06:05
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jarek Dyrkacz <j...@a...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b02aib$9lo$...@k...man.lodz.pl...

    > Ello Sandra

    > W ramach jakich oszczednosci moze odmowic?

    -tworzenia nowego etatu..
    -w układach między siostą a dyrektorem mogą to zrobić ...

    > A tak poza tym, czy nie stosuje sie w takiej sytuacji wypowiedzenia
    > zmieniającego?

    w aktach osobowych wtedy wszystko bedzie w porządeczku...

    natomiast zgodnie z k.p nie może ...

    Sandra

  • 7. Data: 2003-01-15 12:00:48
    Od: m...@p...onet.pl

    > To raczej kadrowej dyrektor powinien dołożyć pracy,tzn płace.
    >

    > --
    > Pozdrawiam;
    > Kaja

    Tylko, że takowego stanowiska brak. Dyrektor szuka oszczędności, więc są dwa
    stanowiska administracyjne: gł. księgowa i sekretarka.
    A co to takiego wypowiedzenie zmieniające? Dzięki bardzo za wszystkie opinie.
    Pozdrawiam

    Milena

  • 8. Data: 2003-01-18 20:29:10
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > mam pytanie - czy pracownik może odmówić podpisania nowego zakresu
    obowiązków?
    Moze. Prawnie nie mozna nikogo zmusic do podpisania czegokolwiek.

> [...]
    > decyzję tym, że chce, aby zajmowała się tym siostra, bo wie, że zrobi to
    Czy zwiekszenie zakresu obowiazkow skutkuje rowniez wzrostem uposazenia?
    (sorry za glupie pytanie ;))

    >Dla mnie, to żadne usprawiedliwienie. Co
    > myślicie o tym?

    Przykro mi, ale moze to zrobic, a przynajmniej probowac. Zasady zatrudniania
    pracownikow dydaktycznych (czyli nauczycieli i/lub wychowawcow) okresla
    ustawa o systemie oswiaty, karta nauczyciela oraz ustawy i rozporzadzenia
    pokrewne. I tu dyrektorek ma dosc mocno skrepowane rece.
    Te akty prawne jednak nie reguluja niczego jesli chodzi o pracownikow
    administarcyjnych.
    Pracownik administracyjny moze byc czlonkiem zwiazku zawodowego (rowniez, a
    w zasadzie przede wszystkim - ZNP) i tam szukac pomocy i ochrony prawnej.
    Siostra moze tez sprobowac przeciwstawic sie dodatkowym obowiazkom
    tweirdzac, ze nie posiada do ich wykonywania wiedzy, kwalifikacji,
    doswiadczenia itp.
    Jeszcze jedno: wszystko na pismie i przez sekretariat, potwierdzenia odbioru
    na kopii, NIC NA GEBE!!!
    Te wszystkie pisma moga byc potem dowodami przeciwko dyrekcji.

    Pozdrawiam
    Jarek