    From: "JarekT" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nowy zakres obowiązków
    Date: Sat, 18 Jan 2003 21:29:10 +0100

    > mam pytanie - czy pracownik może odmówić podpisania nowego zakresu
    obowiązków?
    Moze. Prawnie nie mozna nikogo zmusic do podpisania czegokolwiek.

    > Siostra pracuje jako główna księgowa, ma mnóstwo pracy, a pan dyrektor
    > dodatkowo chce dokoptować jej sprawy kadrowe (pracuje w szkole). Żaden
    > pracownik wcześniej na tym stanowisku nie miał tego w zakresie, zajmowała
    się
    > tym kobieta pracująca w sekretariacie. Teraz jednak dyrektor motywuje swą
    > decyzję tym, że chce, aby zajmowała się tym siostra, bo wie, że zrobi to
    lepiej
    > (od pani pracującej w sekretariacie).
    Czy zwiekszenie zakresu obowiazkow skutkuje rowniez wzrostem uposazenia?
    (sorry za glupie pytanie ;))

    >Dla mnie, to żadne usprawiedliwienie. Co
    > myślicie o tym?

    Przykro mi, ale moze to zrobic, a przynajmniej probowac. Zasady zatrudniania
    pracownikow dydaktycznych (czyli nauczycieli i/lub wychowawcow) okresla
    ustawa o systemie oswiaty, karta nauczyciela oraz ustawy i rozporzadzenia
    pokrewne. I tu dyrektorek ma dosc mocno skrepowane rece.
    Te akty prawne jednak nie reguluja niczego jesli chodzi o pracownikow
    administarcyjnych.
    Pracownik administracyjny moze byc czlonkiem zwiazku zawodowego (rowniez, a
    w zasadzie przede wszystkim - ZNP) i tam szukac pomocy i ochrony prawnej.
    Siostra moze tez sprobowac przeciwstawic sie dodatkowym obowiazkom
    tweirdzac, ze nie posiada do ich wykonywania wiedzy, kwalifikacji,
    doswiadczenia itp.
    Jeszcze jedno: wszystko na pismie i przez sekretariat, potwierdzenia odbioru
    na kopii, NIC NA GEBE!!!
    Te wszystkie pisma moga byc potem dowodami przeciwko dyrekcji.

    Pozdrawiam
    Jarek