  • 1. Data: 2002-03-06 14:58:41
    Temat: Nowy paszport.
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Za miesiac konczy mi sie waznosc starego paszportu. Prosze o wskazowki:

    a) Gdzie mam sie udac po nowy (mieszkam w innym miescie niz mam
    zameldowanie)?
    b) Czy moge juz teraz zlozyc wniosek, czy dopiero gdy stary paszport
    straci waznosc?
    c) Jak dlugo sie czeka na wydanie?
    d) Czy zabiora mi stary paszport w momencie zlozenia wniosku o nowy, czy
    w momencie wydania nowego?
    e) Ile to kosztuje?

    Z gory dziekuje za pomoc,
    BaLab

  • 2. Data: 2002-03-06 16:20:25
    Temat: Re: Nowy paszport.
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Za miesiac konczy mi sie waznosc starego paszportu. Prosze o wskazowki:
    >
    > a) Gdzie mam sie udac po nowy (mieszkam w innym miescie niz mam
    > zameldowanie)?

    Tam gdzie zameldowanie (do biura paszportowego) lub do konsula jesli jestes
    za granica;

    > b) Czy moge juz teraz zlozyc wniosek, czy dopiero gdy stary paszport
    > straci waznosc?

    Mozna i przed uplywem waznosci

    > c) Jak dlugo sie czeka na wydanie?

    Terminy wg KPA bo wydanie paszportu na podstawie decyzji administracyjnej;
    zatem maks 2 miesiace ale polska praktyka to 2-4 tygodnie (w zimie szybciej)

    > d) Czy zabiora mi stary paszport w momencie zlozenia wniosku o nowy, czy
    > w momencie wydania nowego?

    Tak albo tak - zalezy to od Ciebie

    > e) Ile to kosztuje?

    100 zl normalnie lub 50 zl ulgowo np dla studentow; do 16 lat darmo