  • 1. Data: 2002-03-06 13:04:36
    Temat: pytanie o oswiadczenie woli
    Od: "mh" <k...@i...pl>

    czesc, mam pytanko prawne: jesli w umowie zastrzega sie, ze oswiadczenie
    woli jednej ze
    stron ma byc zlozone "PISEMNIE, LISTEM POLECONYM", a druga strona ma sie do
    tego oswiadczenia ustosunkowac rowniez "PISEMNIE, LISTEM POLECONYM", to
    jakie
    skutki (o ile w ogole) wywoluje to oswiadczenie woli zlozone pisemnie, ALE
    ZA POMOCA FAXU?! czy nalezy wowczas uznac, ze jest ono niewazne? czy mozna
    go konwalidowac?
    z gory dziekuje za pomoc ;)
    marcin

  • 2. Data: 2002-03-06 13:28:49
    Temat: Re: pytanie o oswiadczenie woli
    Od: "Baffon" <b...@w...pl>

    Użytkownik "mh" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > tego oswiadczenia ustosunkowac rowniez "PISEMNIE, LISTEM POLECONYM",

    jesli takie postanowienia byly zawarte w umowie to nalezalo to zrobic tak
    jak tam bylo napisane

    > jakie
    > skutki (o ile w ogole) wywoluje to oswiadczenie woli zlozone pisemnie, ALE
    > ZA POMOCA FAXU?! czy nalezy wowczas uznac, ze jest ono niewazne?

    jest wazne ale druga streona moze powolywac sie na to iz
    niedotrzymales formy ustalonej w umowie tymsamym niedotrzymales jej
    postanowien wzwaizku z czym jak powiedzialem jest ono wazne ale niewiazace
    dla drugiej strony tzn. tak jakby go nieotrzymala albo jakby go (tego
    oswiadczenia ) niebylo

    Baffon

  • 3. Data: 2002-03-06 18:36:43
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 6 Mar 2002, mh wrote:

    > skutki (o ile w ogole) wywoluje to oswiadczenie woli zlozone pisemnie, ALE
    > ZA POMOCA FAXU?! czy nalezy wowczas uznac, ze jest ono niewazne? czy mozna
    > go konwalidowac?

    To zależy czy umowa wiąże z niedochowaniem formy rygor nieważności. W
    braku takiego zastrzeżenia należy uznać że forma listu poleconego jest ad
    probationem. Zatem umowa zmieniona oświadczeniem woli przesłanym faxem
    jest ważna, ale ów fax nie będzie mógł stanowić dowodu w ewentualnej
    sprawie sądowej związanej z wykonaniem tejże umowy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-03-07 10:34:58
    Od: "mh" <k...@i...pl>

> [...]
    > postanowien wzwaizku z czym jak powiedzialem jest ono wazne ale niewiazace
    > dla drugiej strony tzn. tak jakby go nieotrzymala albo jakby go (tego

    ale to MOJ klient dostal oswidaczenie woli faxem, a ja chce aby to
    oswiadczenie woli bylo wiazace, gdyz jego tresc baaaardzo mi odpowiada. i
    jak teraz zmusic te druga strone do dzialania zgodnego z oswiadczeniem woli,
    jesli ona powola sie na to, ze wyslala je tylko faksem, a w umowie byla mowa
    o liscie poleconym? ;)
    mh

  • 5. Data: 2002-03-07 15:36:22
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 7 Mar 2002, mh wrote:

> [...]
    > jesli ona powola sie na to, ze wyslala je tylko faksem, a w umowie byla mowa

    Nie uznawać faksu i zażądać tego samego w liście poleconym. Nie ma
    sensu walidować oświadczenia woli którego nie będzie później można
    przytoczyć w sprawie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)