  • 1. Data: 2002-03-06 14:11:07
    Temat: Co zrobić w takiej sytuacji ?
    Od: "Maciej Muran" <m...@e...pl>

    Witam!
    Kiedyś napisałem jakiś tekst z myślą o konkretnym serwisie www.
    Tekst (ze screenshotami) został tam umieszczony.
    Wszystko odbyło się oczywiście za darmo w ramach dzielenia się wiedzą.

    Kilka dni temu znalazłem w innym serwisie o podobnej tematyce mój tekst.
    Były tam też artykuły znajomych z tego pierwotnego serwisu.
    Wszystkie teksty miały zmienione tytuły, zmienioną treść a w podpisach były
    nasze nazwiska.

    Co więcej ... po interwencji u własciciela serwisu, ktory te teksty
    skopiował dowiedzialem sie, ze to nie jego robota, ze to 'czytelnicy'
    nadeslali te teksty. Akurat! No i teraz koleś zamknął dostęp do swojego
    serwisu (czyżby jednak miał nieczyste sumienie ?)

    Dalej ... koleś zdążył się pochwalić, że jego serwis został umieszczony na
    płycie CD dodawanej do jednego z magazynu traktujacego o Sieci. I że mój
    artykuł też tam się znalazł.
    Zbladłem!
    Teraz wychodzi na to, że gdzieś tam w świecie jest mój tekst ale okrojony,
    ze zmienionym tytułem czyli po części bezwartościowy :(

    Napisałem do osoby odpowiedzialnej za przygotowywanie płyt CD w tym
    magazynie aby udostępnił ten CD ale jest na urlopie.
    Wysłałem więc maila do kolejnego człowieka pracującego w redakcji (bardzo
    znana osoba w polskiej społeczności internetowej) ale jakoś jeszcze nie
    odpowiedział. Nie wiem teraz czy słusznie zrobiłem zawracając mu głowę (w
    koncu to guru) :)))

    A teraz pytanie:
    Do kogo jeszcze mogę, powinienem uderzyć aby zrobić coś w tej sprawie ?
    A co chciałbym zrobić ?
    Doprowadzić do jakiegoś sprostowania, do uznania jakby nie było PRAW
    autora(ów) ...
    Po sądach raczej nie mam zamiar nikogo ciagać ale jak nikt się sprawą nie
    zainteresuje to może jednak jakiś prokurator się za to weźmie ? Za tego,
    który skopiował te teksty, co ? ;-)
    Co o tym sądzicie ?
    --
    M.M.
    Zimowa depresja, wiosenne osłabienie,

  • 2. Data: 2002-03-06 18:44:28
    Temat: Re: Co zrobić w takiej sytuacji ?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 6 Mar 2002, Maciej Muran wrote:

    > Do kogo jeszcze mogę, powinienem uderzyć aby zrobić coś w tej sprawie ?
    > A co chciałbym zrobić ?
    > Doprowadzić do jakiegoś sprostowania, do uznania jakby nie było PRAW
    > autora(ów) ...

    Owszem, możesz żądać przywrócenia stanu poprzedniego (to znaczy zdjęcia
    artykułu z witryny), a jeśli to niemożliwe (te CD), to odpowiedniego
    sprostowania - to od "wydawców", natomiast twórcę plagiatu możesz dalej
    naciskać majątkowo. Poczytaj art. 79-80 Ustawy.

    > Po sądach raczej nie mam zamiar nikogo ciagać ale jak nikt się sprawą nie
    > zainteresuje to może jednak jakiś prokurator się za to weźmie ? Za tego,
    > który skopiował te teksty, co ? ;-)

    Prokurator nic nie zrobi bez twojego wniosku o ściganie. Wiesz chociaż
    kogo ścigać?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-03-06 19:29:50
    Od: m...@e...pl (Maciej Muran @ Home)