  • 11. Data: 2019-04-17 15:59:54
    Temat: Re: Nowela prawa farmaceutycznego
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jeśli
    > zatem ktoś już wykazuje działania mafijne, to same koncerny, w
    > sztuczny sposób ograniczające swoją podaż.

    Bingo! Minister o tym nie wie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 12. Data: 2019-04-17 16:27:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-17 o 14:40, Miroo pisze:

    >To zamiast jabłek wstaw sobie na przykład mąkę. Dlaczego mąki nikt
    >nie wywozi za granicę w takich ilościach? Albo: dlaczego fabryki
    >farmaceutyczne nie zwiększą produkcji, skoro to taki dobry biznes?

    >Odpowiedzią jest to, że koncerny same manipulują cenami - we Francji
    >sprzedają za X, w Polsce za 0,5X. Stąd presja na prywatny
    >eksport/import.

    Ale tak jest ?
    Bo jak znam zycie, to raczej bedzie w Polsce za 1.5X.

    No ale skoro rzekomo tak wywoza, to chyba tansze ...

    >To, że w Polsce brakuje leków wynika z tego, że koncernom nie chce
    >się ich produkować w tej cenie w takiej ilości. Jeśli zatem ktoś już
    >wykazuje działania mafijne, to same koncerny, w sztuczny sposób
    >ograniczające swoją podaż.

    Ale skad ta cena wynika ?
    Rzad sie jakos dogadal z tymi koncernami i mamy znizkowe ceny, czy cos
    im refunduje, czy nasze fabryki produkuja tanio, a moglyby eksportowac
    drogo ?

    Bo jesli rzad sie jakos dogadal i kupujemy leki tanio od producentow,
    ktos te leki wykupuje hurtemi wywozi, koncerny sa wk* i nie chca nam
    dostarczac takich ilosci tanio, i skonczy sie tak, ze ceny podniosa i
    obywatel wiecej zaplaci ... to moze i slusznie z "mafia lekową"
    walczymy.

    J.

  • 13. Data: 2019-04-17 16:47:32
    Od: n...@o...pl

    w <X...@1...0.0.1>, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Bingo! Minister o tym nie wie?

    Widać to się kiepsko sprzedaje w propagandzie :)

  • 14. Data: 2019-04-18 09:19:16
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Liwiusz pisze:

    > W normalnej gospodarce rynkowej na zwiększony popyt odpowiada się
    > zwiększoną podażą. Równie dobrze (czytaj: błędnie) można by twierdzić,
    > że eksport jabłek za granicę powoduje śmierć głodową Polaków.

    Dobrze powiedziane " w normalnej gospodarce rynkowej" ale w lekach nie
    istnieje normalna gospodarka rynkowa tylko dotacje, refundacje i inne
    acje plus normalna juz korpopazerność. Dlatego korpo chce sprzedać ten
    sam lek w Polsce za 100zł (bo państwo chce dopłacić tylko 80) a
    Niemczech za 100euro (do tam państwo dopłaci 50euro ale niemca stać na
    50e za lek) więc gdzie tu zdziwienie że Niemiec chętnie kupi nasze
    pełnopłatne za 100 zł niż swoje refund0wane gdzie zapłaci za nie 50 euro?

    ---
    Avast.

  • 15. Data: 2019-04-18 09:21:31
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    J.F. pisze:

    > Ale tak jest ?
    > Bo jak znam zycie, to raczej bedzie w Polsce za 1.5X.
    >
    > No ale skoro rzekomo tak wywoza, to chyba tansze ...

    Jedne tańsze inne droższe, jest wiele takich które do nas są przywożone
    bo gdzie indziej taniej.

    ---
    Avast.