  • 11. Data: 2005-07-10 17:10:24
    Temat: Re: Notatka urzedowa a protokol z przesluchania
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Tym nie mniej prawda jest taka, że jak świadek
    > ma zamiar łgać, to łgać będzie.

    Mam inne doświadczenia. Perspektywa karalności często odbiera świadkom
    pamięć, a wtedy już nie łgają.

    > Udowodnić komuś fałszywe zeznania jest trudno.

    To zależy od okoliczności. W tym przypadku byłoby to stosunkowo proste.

    > Samo zagrożenie kara tutaj niewiele zmienia. Co prawda
    > nieprzesłuchanie w charakterze świadka wyklucza odpowiedzialność z art.
    > 233 kk, ale nie wyklucza odpowiedzialności z innych artykułów.

    Problem jest innej natury. Z notatki nie można moim zdaniem wnioskować,
    co rzeczywiście powiedział "świadek", a co jest interpretacją jego
    wypowiedzi dokonaną przez autora notatki. "Świadek" niczego nie podpisał.
    Fonon

  • 12. Data: 2005-07-10 18:36:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > co rzeczywiście powiedział "świadek", a co jest interpretacją jego
    > wypowiedzi dokonaną przez autora notatki. "Świadek" niczego nie

    A o notatkach podpisywanych za zgodność z wypowiedział, to słyszałeś?

  • 13. Data: 2005-07-11 11:22:47
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > A o notatkach podpisywanych za zgodność z wypowiedział, to słyszałeś?
    Nie jest to notatka "podpisana za zgodność".
    Fonon.