    From: vogl <f...@u...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Notarialne dopisanie mieszkania do współmałżonka
    Date: Tue, 02 Oct 2007 15:58:27 +0200

    Witam

    Mam mieszkanie własnościowe które nabyłem jeszcze jako kawaler i w akcie
    notarialnym jestem wymieniony jako jedyny właściciel lokalu. Od kilku
    lat jestem żonaty, i tu mam następujące pytanie, jak wygląda sprawa
    zabezpieczenia prawa do mieszkania współmałżonki w sytuacji gdybym uległ
    jakiemuś poważniejszemu wypadkowi.? Czy muszę sporządzić na nowo akt
    notarialny ew. aneks do istniejącego aktu, uwzględniający pełne prawa
    małżonki do mieszkania czy po prostu fakt ze jesteśmy małżeństwem jest
    wystarczającą dokumentem upoważniającym małżonkę do przejęcia lokalu w
    sytuacji np. mojej śmierci. Jeżeli wymagane jest wizyta u notariusza to
    na co zwrócić uwagę aby nowy zapis wykluczał jakiekolwiek wątpliwości co
    do pełnych praw współmałżonka do lokalu (np. roszczenia dalszej
    rodziny). Jakie trzeba dopełnić formalności, ile taka operacja trwa i co
    najważniejsze ile kosztuje cały zabieg u notariusza.