  • 1. Data: 2005-06-14 11:34:38
    Temat: Niezogdnosc towaru z umowa a awaria sprzetu
    Od: "D" <d...@o...pl>

    Jeden z wlascicieli sklepu komp. przyjmuje nast. postawe wobec odpow. za
    niezgodnosc tow. z umowa konsumencka:
    Jezeli na sprzet jest wystawiona 12-mies. gwarancja, znaczy to, ze trwalosc
    sprzetu tyle wlasnie wynosi, wiec po 12 mies. uzytkowania, jesli sie
    popsuje, sprzedawca nie ma obowiazku bezplatnej naprawy/wymiany sprzetu na
    wolny od wad.
    Jako analogiczny przyklad przytoczono sprzedaz zarowki, ktorej trwalosc z
    oczywistych wzgledow nie wynosi 24-mies.

    Czy taka interpretacja jest prawidlowa?
    Co ze sprzedaza sprzetu uzywanego? Ile w takim przypadku wynosi odpow. za
    n.t.z u.k.?

  • 2. Data: 2005-06-14 12:42:59
    Temat: Re: Niezogdnosc towaru z umowa a awaria sprzetu
    Od: maHo <m...@p...net>

    D wrote:
> [...]
    > Jako analogiczny przyklad przytoczono sprzedaz zarowki, ktorej trwalosc z
    > oczywistych wzgledow nie wynosi 24-mies.

    wydaje mi się że sprzedawca częściowo ma rację, tzn zależy co się
    zepsuje. Jeżeli się zepsuje wskutek zużycia, to wtedy nie można się wg.
    mnie powoływać na niezgodność z umową. Ale jeżeli awaria jest
    spowodowana czymś co było nie tak już przy zakupie ( i da się to
    udowodnić :> ), to wtedy sprzedawca racji nie ma.

    pozdrav

    maHo

  • 3. Data: 2005-06-14 15:24:07
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    D napisał(a):

    > Jezeli na sprzet jest wystawiona 12-mies. gwarancja, znaczy to, ze trwalosc
    > sprzetu tyle wlasnie wynosi,

    Mam 12 miesięcy gwarancji na samochód. Czy jego trwałość to 12
    miesięcy? ;-)

    MAc

  • 4. Data: 2005-06-14 18:40:15
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    D wrote:
    > Jeden z wlascicieli sklepu komp. przyjmuje nast. postawe wobec odpow. za
    > niezgodnosc tow. z umowa konsumencka:

    niezgodność z umową obejmuje dużo szerszy temat niż tylko "uszkodzenia"

> [...]
    > sprzetu tyle wlasnie wynosi, wiec po 12 mies. uzytkowania, jesli sie
    > popsuje, sprzedawca nie ma obowiazku bezplatnej naprawy/wymiany sprzetu na

    ma obowiązek, ale (jak pamiętam) po 6 miesiącach to Ty musisz udowodnić
    fakt "niezgodności"

    i znów fakt niezgodności to cos innego niż gwarancja...

    --
    regent...
    (...)