  • 71. Data: 2007-09-27 23:57:43
    Temat: Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"?
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    wiadomości news:oeots4-hne.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A co tu analizować? Z prawnego punktu widzenia dekalog jest tak samo
    > istotny, jak bajeczka o krasnoludkach i sierotce Marysi.

    miałeś podobno zanalizować dekalog z !twojego!
    a nie prawnego punktu widzenia
    chyba że ich nie rozrózniasz ;)
    Znaczyłoby to że poza prawem
    świata nie widzisz -co byłoby zupełnie zrozumiałe
    gdybyś się z tegoż prawa utrzymywał
    i na nic innego w życiu nie miał już czasu-ochoty
    lub umiejetności...

    Więc proszę bardzo -jeśli potrafisz oddzielić-wysil się:
    co ciebie [a nie polskie prawo] obchodzi "jakiś" dekalog?
    [a właściwie zawarta w nim sugestia?-nakaz?: "nie zabijaj"
    bo od tej się zaczeło to "nasze" tu gadanie o dekalogu]

    > I kto to mówi/pisze.

    Pytasz serio czy tylko retorycznie? ;P

    > Skoro jest kara - znaczy się, że nie wolno.

    Musiałeś mieć trudne dzieciństwo
    nikt ci nie tłumaczył dlaczego cię karzą
    tylko słyszałeś: "bo nie wolno i już".
    Idealny kandydat na egzekutora prawa karnego. ;P

    > Logiczne dla każdego, kto ma
    > więcej jak jedną sprawną komórkę mózgową i nie jest durnym trollem.

    Tylko potwierdzasz podejrzenie o trudnym dzieciństwie
    -na co tym ostrzej widzę zareagujesz im bardziej będzie trafne ;)

  • 72. Data: 2007-09-28 00:05:38
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    wiadomości news:79ens4-ij5.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Mówisz? Włączam TV - strzelają, bombardują: zabijają. Ponoć bronią
    > pokoju. Otwieram książkę - martyrologia i rzeź.

    > A co mnie jakaś organizacja, która swego czasu organizowała najgorsze
    > rzezie na globie, interesuje?

    To dlaczego interesuje cię tak jako norma prawo które do dziś w naszym kraju
    w większości pozostało w formie [i w stosowaniu] w jakiej było narzędziem
    popełniania zbrodni, upodlania i trzymania za mordę społeczeństwa przez obce
    siły okupacyjne przez 50 "powojennych" lat?
    ;)

  • 73. Data: 2007-09-28 00:08:14
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości news:1190719937.635661.157930@n39g2000hsh.googlegrou
    ps.com...
    On Sep 24, 1:24 pm, "Sky" <s...@o...pl> wrote:
    > Jak współczesne prawo uzasadnia sensowność uznawania aktualności tytułowej
    > [Rzymskiej?] zasady?

    O ile chodzi o tak zwane "rzeczy powszechnie znane" typu kradziez,
    klamstwo, parkowanie w niedozwolonym a oznaczonym miejscu "zakaz
    parkowania" to tak. Natomiast jesli chodzi o takie na przyklad
    wykladnie podatkowe to powinna byc zasada "nieznajomosc prawa dziala
    na korzysc podatnika". Bo jesli z dwoch roznych urzedow skarbowych ale
    w tym samym miescie dostaje rozna od siebie interpretacje jednego
    przepisu to oczywsta ze wybiore ten lepszy dla mnie.

    ---
    Wybiórczy i sędzia we własnych sprawach ;)
    a "Dura lex sed lex" zakłada że to inni
    decydują za ciebie i to tak jak im wygodnie ;P

  • 74. Data: 2007-09-28 08:44:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Sky wrote:

> [...]
    > w tym samym miescie dostaje rozna od siebie interpretacje jednego
    > przepisu to oczywsta ze wybiore ten lepszy dla mnie.

    Raczej "trudności w interpretacji działają ...." a nie nieznajomość prawa.
    Inaczej wystarczy uporczywie nie chcieć się zapoznać z przepisami i jestem
    zwolniony od podatków.

    p. m.