  • 11. Data: 2012-02-17 09:10:02
    Temat: Re: Niezgodnosc z umowa a brak paragonu
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 16 Feb 2012 17:05:03 +0100, Konrad napisał(a):

> [...]
    > przedstawienia wyłącznie paragonu. Jeżeli go nie mamy, a płaciliśmy kartą,
    > powinniśmy dołączyć potwierdzenie takiej transakcji. Urząd zwraca uwagę na
    > bezprawne postanowienia w regulaminach sklepów, które wyłączają możliwość
    > przedstawienia innego dowodu zakupu niż paragon. Każdy konsument powinien
    > mieć jasną, rzetelną i niewprowadzająca w błąd informację o przysługujących
    > mu prawach. Cieszy jednak fakt, że nieprawidłowości w tym zakresie jest
    > niewiele."
    >
    > i wszędzie indziej jak sie ma google nie zablokowane.

    Fscet.... kartę (czy to debetówkę czy kredytówkę) to może i widziałeś, ale
    już wyciągu z karty to na pewno nie. Bo ys nie pisał takich debilizmów.

    Teraz patrz:

    Numer operacji na wyciągu: 02
    Data operacji: 18-12-2011
    Data rozliczenia: 20-12-2011
    Numer karty: 44** **** **** **35
    Imię i nazwisko na karcie: .................

    Rodzaj operacji: ZAKUP PRZY UŻYCIU KARTY W KRAJU
    Miejsce transakcji: FARMACJA SLASKA
    KATOWICEPL

    Kwota w walucie oryginalnej: -22,96 PLN
    Kwota w walucie rozliczeniowej: -22,96 PLN
    Kwota w walucie rachunku: -22,96 PLN

    I teraz powiedz mi co ja kupiłem w tej aptece? :))))

  • 12. Data: 2012-02-17 10:18:30
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości grup

    > mam zlecenie serwisowe na ktorym sa:
    > - nr paragonu oraz czas i miejsce transakcji
    > - moje imie i nazwisko oraz adres
    > - inne dane bardziej lub mniej istotne dla sprawy

    Nadal nie masz potwierdzenia dokonania transakcji - mogą powiedzieć że
    wpisali dane osoby reklamującej oraz jakąś dokonaną sprzedaż.

    > jestem po rozmowie z rzecznikiem praw konsumenta ktory oznajmil mi, ze z
    > uwagi na fakt iz nie zostala wydana karta gwarancyjna do dysku, to juz
    > pierwsze zgloszenie reklamacyjne odbywa sie z tytulu niezgodnosci z umowa.
    > kancelaria prawna ktora dziala w imieniu sprzedawcy w swoim pismie nie
    > podpiera sie zadnymi paragrafami/ustawami.

    Nie musi - jeżeli nie udokumentujesz w żaden sposób faktu zakupu to
    przegrasz w każdym sądzie - patrz mój pierwszy post.

    Konrad.

  • 13. Data: 2012-02-17 12:55:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kamil wrote:

    > Dobra, paragon to nie faktura, OK.
    > Ale teraz spójrzmy na to od strony logicznej. Facet DOKUMENTUJE
    > sprzedawcy że kupił ten dysk u niego podając mu nr paragonu i datę
    > transakcji. Więc jeżeli SPRZEDAWCA ma podejrzenia co do tego czy
    > zakup był zrobiony u niego - to może w SWOICH dokumentach potwierdzić
    > przecież ten zakup - prawda?
    >

    > A z tym wyciągiem z karty to poleciałeś po bandzie, ojjj poleciałeś
    > :)))) Bzdura kompletnie bez znaczenia i związku.

    dlaczego niby?

    taki sam dobry dowód jak każdy inny.

  • 14. Data: 2012-02-17 12:57:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Konrad wrote:
    > Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości grup

    > Nadal nie masz potwierdzenia dokonania transakcji - mogą powiedzieć że
    > wpisali dane osoby reklamującej oraz jakąś dokonaną sprzedaż.

    paragon drogi Konradzie też nie potwierdza w żaden sposób, że to ta osoba
    osobiście dokonała zakupu, bo nie jest dokumentem imiennym.

  • 15. Data: 2012-02-17 13:00:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kamil wrote:

> [...]
    > Kwota w walucie rozliczeniowej: -22,96 PLN
    > Kwota w walucie rachunku: -22,96 PLN
    >

    > I teraz powiedz mi co ja kupiłem w tej aptece? :))))

    znaczy jak facet pokaże że w dniu jakimś tam w tym sklepie komputerowym
    wydał kwotę któa była ceną dysku to nie jest całkiem dobry dowód na nabycie
    tego dysku szczególnie że sklep odnalazł w bazie info o sprzedaży takiego
    dysku w tym dniu?

  • 16. Data: 2012-02-17 15:03:29
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >tego dysku szczególnie że sklep odnalazł w bazie info o sprzedaży takiego

    Tym bardziej że w sklepie mają podpięte tą płatność pod konkretny paragon i
    spokojnie to powiążą.

  • 17. Data: 2012-02-17 15:07:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    et...

    >Fscet.... kartę (czy to debetówkę czy kredytówkę) to może i widziałeś, ale
    >już wyciągu z karty to na pewno nie. Bo ys nie pisał takich debilizmów.

    Bzdury to Ty piszesz.
    Ja najczęściej składam reklamacje na buty w Daichmann- taki fajny sklep że
    po roku noszenia butów jak się coś odklei czy odpruje to nie robią problemów
    tylko zwracają kasę i kupujesz nowe buty;)
    I zdarzyło mi się ze nie miałem paragonu tylko slip z karty. I nie robili
    problemów.

  • 18. Data: 2012-02-17 18:28:48
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    > paragon drogi Konradzie też nie potwierdza w żaden sposób, że to ta osoba
    > osobiście dokonała zakupu, bo nie jest dokumentem imiennym.

    Ależ oczywiście, szanowny Marku, nie potwierdza dokonania zakupu osobiście -
    potwierdza dokonanie zakupu u danego sprzedawcy przez daną osobą lub jej
    pełnomocnika - co, jak pokazuje praktyka, sądom w zupełności wystarcza.

    Konrad

  • 19. Data: 2012-02-17 19:42:18
    Od: K <...@...c>

    W dniu 17-02-2012 14:00, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > wydał kwotę któa była ceną dysku to nie jest całkiem dobry dowód na
    > nabycie tego dysku szczególnie że sklep odnalazł w bazie info o

    ale Panowie... sklep nie twierdzi ze nie sprzedał mi tego dysku, mało
    tego proponuje mi abym w ramach wydanej kwoty kupił coś innego ew.
    dopłacił i mam to na piśmie. więc jakie sądy, jakie udowadnianie. nie o
    to się toczy bój ze sklepem. poza tym na forumprawne.org dostałem już
    dostatecznie dużo informacji w postaci gotowych ustaw.

  • 20. Data: 2012-02-25 00:44:31
    Od: "Tercet" <t...@g...com>

    viagre ? ;-)