  • 1. Data: 2007-12-03 09:40:18
    Temat: Niezgodność towaru z umową
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    Witam.
    Żona nabyła w jakimś markecie "uniwersalny toster/grill/gofrownicę" :-).
    Problem jest taki, że gofry ledwo się gotują, bo konstrukcja uniemożliwia
    prawidłowe oddanie ciepła z grzałki do płyty grzejnej (akurat pracowałem w
    tej branży i znam się na tym). W środku obudowy grzała aż czerwona, ale
    płyta ledwo gorąca :-). Po prostu praktycznie nie stykają się.
    I teraz pytanie: czy mogę oddać ten sprzęt do sklepu, jeśli był już użyty?
    Przed użyciem niemożliwe było stwierdzenie, że nie działa jak należy. Nie
    jest uszkodzony, tylko po prostu źle skonstruowany.
    Pozdrawiam
    RJ

  • 2. Data: 2007-12-03 09:45:00
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert J. pisze:
> [...]
    > Przed użyciem niemożliwe było stwierdzenie, że nie działa jak należy. Nie
    > jest uszkodzony, tylko po prostu źle skonstruowany.

    Tak, możesz zwrócić sprzęt do sklepu i zażądać:
    - naprawy
    - wymiany na nowy.

    Jeśli naprawa lub wymiana na nowy wiązałaby się ze zbyt dużymi kosztami,
    sprzedawca może zwrócić gotówkę - tak powinno być w tym przypadku,
    ponieważ - z tego co opisałeś - wada tkwi w konstrukcji tych urządzeń, a
    nie w danym konkretnym egzemplarzu. Zatem wymiana urządzenia nie
    rozwiąże problemu. Jednak po otrzymaniu nowego niesprawnego tostera
    nadal możesz go reklamować w tym samym trybie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz