  • 1. Data: 2007-12-03 07:23:37
    Temat: podatek pcc i rozwiązanie umowy k-s (wątek przeniesiony z pl.soc.prawo.podatki).
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    Witam,

    poniżej fragmenty wątku który zapodałem na prawo.podatki i jest
    wątpliwość. Dodam, że wadą prawną pojazdu był fakt, że auto było
    kradzione :).

    Proszę o opinię czy powołując się na art. 11 ust. 1 ustawy o podatku
    czynności cywilno prawnych, w przypadku gdy rozwiązuję umowę k-s pojazdu
    , który okazał się kradziony, mogę żądać zwrotu podatku zapłaconego?
    (co to znaczy nieważność względna)?

    pozdrawiam

    yes

    Dnia Sun, 02 Dec 2007 00:03:19 +0100, Yes napisał(a):

> [...]

    względna);"

    No widzisz, stąd moja niepewność, bo gdyby w tym zapisie nie było tego
    nawiasu, wątpliwości bym nie miała.

    Wiem, że na nieważność względną można się powołać w przypadku istnienia wad
    oświadczenia woli (czyli umowy), wynikających z błędu, podstępu, groźby,
    wyzysku.
    Ale, czy w tym przypadku można się tym podeprzeć, to mam wątpliwości, po
    przeczytaniu artykułów w kc na ten temat.

    Obawiam się, że bez pomocy kolegów z pl.soc.prawo to nie da rady tego
    rozstrzygnąć (ratunku?!)

    To może wrzućmy to tam, może pomogą?
    Żeby więc uściślić, powtórzę:

    Zgodnie z ustawą o podatku od czynności cywilnoprawnych, art. 11 ust. 1
    Podatek, z zastrzeżeniem ust. 2, podlega zwrotowi, jeżeli:
    1) uczylone zostały skutki prawne oświadczenia woli (nieważność względna);
    [...]
    2. Podatek nie podlega zwrotowi po upływie 5 lat od końca roku, w którym
    został zapłacony.

    i proszę o komentarz :)

    -- pozdrawiam, Jagna