  • 1. Data: 2005-05-29 15:45:59
    Temat: Niezapłacona faktura w terminie
    Od: "Robin" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam

    Mój sąsiad ma problem i zrobiło mi się go szkoda. Starszy człowiek i przez
    cwaniaków i kombinatorów musi się denerwować.
    Jest rolnikiem sprzedał w październiku 2004 firmie X cały swój plon cebuli.
    Dostał fakturę sprzedaży na którym termin płatności był do końca kwietnia 2005 !
    Maj się kończy a jednak firma nie pali się do zapłaty. Proszę zadzwonić w
    przyszłym tygoniu itp może zapłacimy. Chodzi i prosi się o swoje pieniądze.
    Nie jest to wielka kwota pare tys - ale dla niego to b. dużo.
    Chciałbym mu jakoś pomóc.
    Jak powinno się taką sprawę szybko i skutecznie załatwić? Co powinien zrobić ?
    Podejżewam ze wysłać przedsądowne wezwanie do zapłaty? Co dalej? Przecież są
    jakieś listy dłużników które sprawdzają banki np przy udzielaniu kredytów -
    jak nie zapłacą chętnie zafundował bym im tam miejsce.

    Pozdrawiam,
    Robin

  • 2. Data: 2005-05-29 16:33:08
    Temat: Re: Niezapłacona faktura w terminie
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisal(a):
> [...]
    > jakieś listy dłużników które sprawdzają banki np przy udzielaniu kredytów -

    Nie ma, a te co istnieją, to wyciągaczki kasy od naiwnych.

    Wezwanie do zapłaty, a potem do sądu. Jak mają z czego, to zapłacą,
    jeśli nie, to nie zapłacą i koniec. ;) Na cuda w wykonaniu komornika
    raczej nie licz...
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-05-29 18:38:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robin" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    Należało by ich wezwać pisemnie do uregulowania należności wraz z
    odsetkami. Może to przyspieszy sprawę. jeśli nie, to na podstawie
    rachunku sąsiad spokojnie dostanie nakaz zapłaty w sądzie za 2% wartości
    faktury. Potem komornik. jeśli tamta firma nadal działa, to nie ma co
    się zastanawiać nad firmami windykacyjnymi, bo o d tego jest komornik.
    Jak tamci zbankrutowali, to i wind7ykatorzy z reguły nic nie pomogą.

  • 4. Data: 2005-05-29 20:43:50
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jak tamci zbankrutowali, to i wind7ykatorzy z reguły nic nie pomogą.

    Ale przynajmniej bedzi emozna sobie te faktury odpisac od przychodow, i
    "odzyskac" zaplacony VAT i podatek...

    --
    Radek Knapp "Franio" - olsniewa i unosi ........ http://tiny.pl/hnkv
    Jerzy Pilch "Spis cudzoloznic" - przewspaniale . http://tiny.pl/hnks

  • 5. Data: 2005-05-29 21:45:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale przynajmniej bedzi emozna sobie te faktury odpisac od przychodow,
    > "odzyskac" zaplacony VAT i podatek...

    Ale to o rolnika chodzi. od czego ma sobie to odpisać?

  • 6. Data: 2005-05-29 21:56:27
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Ale to o rolnika chodzi. od czego ma sobie to odpisać?

    Rolnik ni erolnik, al ejak dostal pieniadze na fakturze, to chyba ma je
    jako "przychod"? Nie wiem jak jest z rolnikami, ale z nie-rolnikami tak
    jest - sprzedaje cos (FVAT) - mam przychod, ksieguje, place podatek VAT,
    place dochodowy, kasa nie przychodzi - jestem podatki w plecy...
    Windykuje no i w najgorszym wypadku moge ta fakture "wycofac" z
    przychodu, jesli si eokaze, ze egzekucja komornicza nie przyniosla
    skutku i kasy ne ma skad zabrac dluznikowi...

  • 7. Data: 2005-05-29 23:18:03
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "mariposa doux" <m...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > przychodu, jesli si eokaze, ze egzekucja komornicza nie przyniosla
    > skutku i kasy ne ma skad zabrac dluznikowi...
    a rolnik nie płaci dochodowego tylko rolny - z hektara, wiec nie ma to
    znaczenia...
    p.
    W,