  • 1. Data: 2005-05-29 14:39:15
    Temat: Weksel u pracodawcy i jego koszty.
    Od: "Jacek" <c...@n...co>

    Witam,
    podjalem prace u pracodawcy. Jako narzedzie pracy otrzymalem samochod.
    Podpisalem umowe, co do zasad jego uzytkowania.
    Pracodawca dodatkowo jako zabezpieczenia zarzadal poreczenia dodatkowej
    osoby (podpisanie weksla). Tlumaczy to tym, ze to na wypadek mojej jazdy i
    ewentualnego wypadku bedac pod wplywem alkoholu. Dodatkowo te weksle musze
    na swoj koszt uwierzytelnic u natariusza.

    Moje pytanie brzmi czy taka forma zabezpieczenia (osoba trzecia) jest
    dopuszczalna przez pracodawce i czy koszty notariusza naleza do pracownika?

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2005-05-29 15:54:33
    Temat: Re: Weksel u pracodawcy i jego koszty.
    Od: "K. Borek" <k...@a...waw.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    >
    > Moje pytanie brzmi czy taka forma zabezpieczenia (osoba trzecia) jest
    > dopuszczalna przez pracodawce i czy koszty notariusza naleza do

    Samochód jest maszyną transportową, a "narzędziem pracy" tylko w znaczeniu
    potocznym.
    Podpisałeś umowę co do zasad jego użytkowania, więc jest to już umowa
    cywilnoprawna. Użyczający samochodu, podobnie jak wypozyczalnia, może żądać
    zabezpieczenia. Ty możesz go udzielić a możesz odmówić. Przymusu nie ma.
    Weksel dla swej wazności nie wymaga "uwierzytelnienia przez notariusza".
    Moim zdaniem koszt czynności notarialnych powinien pokryć ten, kto wymaga
    udziału notariusza przy składaniu podpisu na wekslu przez wystawcę czy
    poręczyciela.

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek