    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nietypowa promocja - jogurty po dacie ważności?
    Date: Fri, 25 Jul 2003 10:35:55 +0800

    In article <bfpv13$2t3$1@inews.gazeta.pl>, Tomasz Kałużny wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    > wątpliwość
    > pewnie
    >
    > Ale... chyba jest roznica, czy na etykiecie stoi: 'najlepiej spozyc przed'
    > czy: 'nalezy spozyc do'. Jesli jest 'najlepiej' to IMHO moga sobie robic
    > promocje.

    Ale... autor operował pojęciem "termin ważności" które wydaje się być
    tożsame z etykietowym i ustwowym (dogrzebałem się: Dz.U. 2001 r. nr 63,
    poz. 634) "termin przydatności do spożycia". W przypadku "najlepiej spozyc
    przed" = "data minimalnej trwałości" termin ten wynosi 3 miesiące (według
    informacji znalezionej na stronach Federacji konsumentów - nie mogę
    doszukać się w przepisach).

    Ale też:
    Art. 25. 1. Środki spożywcze, używki, dozwolone substancje dodatkowe lub
    inne dodatki do środków spożywczych lub używek rozprowadzane w
    opakowaniach jednostkowych, znakowane datą minimalnej trwałości lub
    terminem przydatności do spożycia, mogą być wprowadzane do obrotu do tej
    daty lub terminu.

    Z tym że to już inna bajka.

    --
    Marcin